Forum Pantery  Strona Główna Pantery

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M14 AGM-a w mak.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 21:46, 21 Lis 2007    Temat postu: M14 AGM-a w mak.

Jak w temacie. Kroczek po kroczku jak rozebrać moją repliczkę. Może się komuś przyda.

Ok do rzeczy. Elementy zaznaczona na zdjęciach na czerwono są poruszone w opisie. Najpierw opis, potem zdjęcie, ot właściwa kolejność.



ODCINEK 1.

Odkręcamy tłumik płomienia i muszkę. W tym celu odkręcamy zaznaczoną nakrętkę i ściągamy element w kierunku od karabinu.


Po demontażu.


Czas na atrapę rury gazowej. Odkręcamy zaznaczony broczek imbusem 1,5 i ściągamy element w kierunku od karabinu.


Po demontażu.


Kabłąk spustu i zatrzask magazynka. Pociągamy energicznie za kabłąk w dół.


Do takiej pozycji. Później całość jeszcze raz energicznie w dół.


Po demontażu.


Stopka kolby. Odkręcamy dwie śruby (jedna pechowo zasłonięta przez wtyk zasilania).


Po demontażu. Zauważmy że jedna z nakrętek to uchwyt zawieszenia broni.


Rozdzielamy łoże od reszty naszej repliki, pamiętając by nie urwać kabelków.


Plastykowa pokrywa lufy. Ściągamy sprężynującą klamrę, która trzyma pokrywę razem z lufą (użyjcie siły). Zwracamy uwagę iż klamra nie jest symetryczna (nie będzie problemów przy montażu).


Prowadnica sprężyny mechanizmu imputującego zamek. Chwytamy za zaznaczony element i pociągamy w kierunku od karabinu, napinając lekko sprężynę, odchylamy na bok i wyciągamy razem ze sprężyną.


Po demontażu.


Zdejmujemy obejmę łożyskującą część atrapy zamka. Odkręcamy zaznaczoną śrubę i rozkładamy obejmę na dwie połowy. Zwracamy uwagę na fragment obejmy stanowiący jej zamek i ustalający jej położenie na lufie.


Ogranicznik ruchu zamka. Odkręcamy zaznaczoną śrubę.


Jeszcze jedna śruba i możemy zdjąć ogranicznik.


Suwadło zamka cofamy aż do zaznaczonego wytłoczenia w body, które umożliwia nam wyjęcie suwadła z prowadnicy. Zwracamy uwagę na pokrywę zamka, którą również usuwamy.


Element imitujący zamek po demontażu.


Zatrzask utrzymujący zamek w pozycji odciągniętej. Wypychamy kołek stalowy na którym umiejscowiony jest zatrzask (kolek stanowi oś obrotu zatrzasku), w kierunku do karabinu.


Po zdjęciu zatrzasku, odkręcamy śrubę pod nim ukrytą.


Odkręcamy również śrubę ukrytą pod zatrzaskiem magazynka, Profilaktycznie radzę wykręcić pokrętło hopsiupa.


Jeszcze dwie śruby w rejonie regulacji hop-upa.


I kolejna w okolicach selektora trybu ognia.


Wypychamy kołek stalowy zaznaczony na zdjęciu.


Trzymając za dolną część body, wykonujemy ruch górną częścią (kierunek zaznaczony na zdjęciu).


Body w dwóch częściach i GB na wierzchu.


Po odkręceniu czterech zaznaczonych wkrętów demontujemy lufę wewnętrzna z komorą hop-up i lufę zewnętrzna. Zwracamy uwagę na sprężynę odpowiedzialną za prawidłowe ułożenie komory Hop-up względem GB, i na opaskę sprężynującą, która zakrywa komorę z góry.


Po demontażu.




KONIEC ODCINKA PIERWSZEGO.



Stało się. Zakupiłem precfifkę i przyszedł czas na kolejny odcinek, w którym napiszę jak rozebrać GB w mojej emce. Przed demontażem należy bezwzględnie przestrzelić GB na trybie single, co ustawi nam tłok w pozycji wsuniętej i częściowo zwolni sprężynę główną.



ODCINEK 2.

Pierwsza sprawa. Wyjęcie silnika. Zaczynamy od odłączenia przewodów, tu ważna sprawa. Oznaczcie który pin był podłączony do którego przewodu, nie wszystkie silniki mają zaznaczonego plusika. Odpinamy również sprężynę powrotną spustu i odkręcamy dwie śruby mocujące motor (na zdjęciu na czerwono) po czym oddzielamy silnik od reszt GB.


Odkręcamy selektor ognia (dwie śruby).


Odkręcamy pokrywkę prawą (dwie śruby) i zdejmujemy blokadę spustu.


Po demontażu. Zwróćcie uwagę na sprężynę i plastikowy ślizg, który ustala blokadę spustu w jednej z jej dwóch pozycji.


Odkręcamy lewą pokrywę (cztery śruby) pod którą znajdują się mechanizmy: selektora ognia i spustowy. Wypinamy dwie sprężynki (na zdjęciu na czerwono) i delikatnie podnosimy pokrywę, tak aby nie podnieść razem z nią innych części mechanizmu. Usuwamy również cięgno łączące selektor ognia z jego mechanizmem i spust.


Po demontażu.


Zdejmujemy pozostałe elementy.


Rozkręcamy i rozpoławiamy GB (trzy śruby). Pamiętajmy o blaszce spinającej Gb od góry (spinkę zsuwamy używając w tym celu siły Very Happy) Pamiętamy, również o tym, że w GB siedzi dość długa sprężyna główna, która ma tendencję do wystrzeliwania w nieznane.


Wyjmując zębatki zwracamy szczególną uwagę na właściwe ułożenie podkładek ustalających, których proponuję nie pozamieniać miejscami. Warto również nie zgubić antireversala i jego sprężynki. Na zdjęciu widoczna również zdemontowana sprężyna popychacza dyszy, która (ciekawostka) zakładamy dopiero po skręceniu GB, przez specjalnie do tego celu stworzone okienko.


Z całości pozostaje jeszcze tylko układ tłok-cylinder-głowica cylindra-dysza-popychacz dyszy.





KONIEC ODCINKA Drugiego..


Ostatnio zmieniony przez Molibdenik dnia Nie 0:16, 24 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Czw 22:28, 03 Kwi 2008    Temat postu:

Czy mógłby Moli przedstawić jeszcze jak rozmontować plastikowy HU??
Do wymiany lufy?? I czy da sie go rozkręcić nie uszkadzając go...
Bo z tego co patrzyłem to będzie ciężko...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 19:23, 04 Kwi 2008    Temat postu:

Będzie i jest bardzo łatwo. Ale zdjęcia cudactwa i jego rozbiórki mogę zamieścić dopiero za jakiś tydzień, kiedy to będę po raz kolejny rozbierał emkę.... Wówczas pokażę również jak skutecznie zepsuć sobie magazynek typu hi-cap. Zapraszam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Pią 22:19, 04 Kwi 2008    Temat postu:

Czekam z niecierpliwością...Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 17:23, 26 Paź 2010    Temat postu:

Witam,
Potrzebuje pomocy. A mianowicie: od niedawna posiadam M14 AGM i mam problem ze slynnym selektorem ognia Smile Niestety nie wiem z jakiego powodu ale nie dziala i jest tylko tryb auto. po rozebraniu repliki wszystko wydaje sie przelaczac tak jak powinno ale jednak nie dziala ;/ Wolal bym zeby byl tylko tryb semi. jak to naprawic?? Liczee na pomoc. Z góry dzieki!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 20:36, 26 Paź 2010    Temat postu:

Dalszą korespondencję pozwoliłem sobie poprowadzić poprzez PW celem nie zaśmiecania forum. Napiszę o wynikach współpracy. To już chyba 3 albo 4 osoba która pisze do mnie w sprawie M-14 i kłopotów z nią związanych. Poprzednio miałem kontakt z Poznaniem i okolicami jakiegoś miasta spod wschodniej granicy. W 1 przypadku udało mi się pomóc Very Happy. Wniosek z tego jeden. Dzięki takim tematom jak ten nasze forum wychodzi poza województwo. Zagooglujcie
Kod:
selektor M14 agm
albo nawet
Kod:
selektor M14
to zobaczycie dlaczego. Dla mnie to duża satysfakcja jak mogę komuś pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Szyszkownik przewodzący
Szyszkownik przewodzący



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4092
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Sob 16:03, 12 Lut 2011    Temat postu:

Jakby ktoś (jak ja) miał kłopoty ze złożeniem GB, to polecam dodatkowo
http://www.youtube.com/watch?v=zaywcTfyDQY
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin