Forum Pantery  Strona Główna Pantery

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mangusta 16-17.04
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Strzelanki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drastiq
Podszyszkownik
Podszyszkownik



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mam wiedzieć!?

PostWysłany: Wto 17:29, 05 Kwi 2011    Temat postu:

yhm czyli znowu wysieje 3-4 tys. kulek Very Happy ale to niesprawiedliwe ze rpk a świnka mają inne limity
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Wto 17:32, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Dlaczego niesprawiedliwe? RPK nie ma możliwości zasilania taśmą. Najczęściej był zasilany z magazynków bodajże na 45 pocisków. Minimi standardowo leci z taśmy, wyjątkowo można mu podpiąc magi o emki. Przy czym nie wszystkie wersje tak mogą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magzi
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 868
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź/Pabianice

PostWysłany: Wto 17:46, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Niesprawiedliwe i już. Zarówno M249 jak i RPK to karabiny wsparcia piechoty a nie karabiny maszynowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Wto 18:55, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Romku, napisz do Rosia, powiedz co i jak. Na bank pójdzie na ustępstwa Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Wto 19:05, 05 Kwi 2011    Temat postu:

magzi napisał:
Niesprawiedliwe i już. Zarówno M249 jak i RPK to karabiny wsparcia piechoty a nie karabiny maszynowe.


Dupa tam, po prostu się przyznaj, że kupiłeś złą replikę Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magzi
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 868
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź/Pabianice

PostWysłany: Wto 22:41, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Raczej pogadam z Rosiem na miejscu bo coś mi się zdaje że i tak nie będzie mojego RPK w użyciu. Mimo że Moli obiecał tam zajrzeć do środka to podejrzewam że bez generalnego remontu to szkoda zarzynać części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stanik
Żołędny
Żołędny



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:58, 06 Kwi 2011    Temat postu:

mam pytanie kto ma transport na manguste bo blekot jedzie wcześniej i nie mam transportu Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Śro 12:58, 06 Kwi 2011    Temat postu:

pewnie mixer bedzie jechał swoją karetą , ale to nie wiem bo on chyba chce za kogos wskoczyc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mixer
Nadżołędny
Nadżołędny



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Śro 13:01, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Stanik, jak coś to ja miejsce mam, tyle że jaszcze nie wiem czy jednak pojadę bo Pietia się nie określił do końca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stanik
Żołędny
Żołędny



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:02, 06 Kwi 2011    Temat postu:

do 15 pewnie się określi to będziemy rozmawiać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 20:50, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Malo nas na piatek. Moze ktos sie jeszcze jednak skusi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woojteekk
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 1000
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 14:24, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Jakby coś miałby ktoś miejsce z zdw ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stanik
Żołędny
Żołędny



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:10, 07 Kwi 2011    Temat postu:

ja niestety w piątek nie mogę mam nauki przed małżeńskie a tam nie ma zlituj trzeba odbębnić Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Czw 21:26, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Stanik napisał:
ja niestety w piątek nie mogę mam nauki przed małżeńskie a tam nie ma zlituj trzeba odbębnić Sad


powołaj się na mnie Smile to Cie na egzorcyzmy od razu wyślą Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 21:57, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Stanik napisał:
ja niestety w piątek nie mogę mam nauki przed małżeńskie a tam nie ma zlituj trzeba odbębnić Sad


ooo chopie, współczuję. Bądź dzielny!

Pepe, przy moherach prowadzących nauki to Ty jesteś mały pikuś Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Beryl dnia Czw 21:58, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 13:18, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Czasu coraz mniej , a lekturę trzeba przeczytać, na początek :
RESPAWNY

1/ Respawny przewidziane są kiedy straty danego oddziału osiągną 70% lub „zginą”: dowódca i jego zastępca (dokładna ilość zostanie podana każdemu dowódcy, przed rozpoczęciem gry) Do tego czasu „trupy” poruszają się z macierzystą grupą, nie mogą strzelać, ani brać udziału w bezpośrednich działaniach wojennych.
- Osoba zabita, zgodnie z zasadami obowiązującymi podczas Manewrów, krzyczy głośno „DOSTAŁEM (AM)”, wyjmuje czerwoną szmatę i oznacza się ją w widocznym dla wszystkich miejscu - najlepiej na głowie.
- Kiedy straty oddziału przekroczą 70% i/lub zostaną trafieni: dowódca i jego zastępca, cały oddział uznaje się za wyeliminowany- wszyscy zobowiązani są do oznaczenia się czerwoną szmatą.
- O tym fakcie, natychmiast musi zostać powiadomiony SZTAB DOWODZENIA przez dowódcę oddziału.
- Po otrzymaniu informacji, Sztab Dowodzenia wycofa oddział na zaplecze w celu „uzupełnienia” stanu osobowego. Wycofanie będzie polegało na przekazaniu informacji, by oddział udał się do odpowiedniego kwadratu – wg mapy. Po wycofaniu się oddziału, jest on zobowiązany odczekać 15 minut i włączyć się do akcji.
- Jeżeli minie 20 minut od trafienia pierwszego żołnierza danego oddziału, a oddział nadal utrzymuje prawo do gry, bez konieczności respa, Dowódca oddziału zgłasza ten fakt do Sztabu Dowodzenia. W takiej sytuacji, Sztab Dowodzenia może uzdrowić wszystkich w tym oddziale, wydając odpowiedni rozkaz do dalszych działań. W taki przypadku cały oddział musi wycofać się na pozycje poza zasięgiem strzałów przeciwnika, osoby zabite chowają czerwone szmaty i od tej pory oddział może prowadzić dalszą akcje.
- Takie a nie inne zasady Respów mają za zadanie uniknięcie błąkania się pojedynczych osób po polu walki, oraz pokonywania dużych odległości do wyznaczonych wcześniej Respów.
3/ Poruszanie się osób trafionych z oddziałem.
- każda zabita osoba porusza się na jego tyłach, w odległości nie większej niż 5 metrów od ostatniego współtowarzysza z oddziału.
- w przypadku gdy prowadzona jest wymiana ognia z przeciwnikiem, osoby zabite mają znaleźć taką pozycje, by nie przeszkadzać uczestnikom akcji, ale jednocześnie być w kontakcie wzrokowym ze swoim oddziałem.

Zasady ogólne
Rozdział I - ZASADY OGÓLNE
1/ Każda osoba biorąca udział w spotkaniu z wykorzystaniem zasad SPW zobowiązuje się do przestrzegania wszelkich zasad fair play.

2/ Podstawą spotkań z wykorzystaniem zasad SPW jest przede wszystkim dobra zabawa, a nie osiąganie zwycięstwa za wszelką cenę, uzyskiwanie jak największej ilości trafień, czy wykazywanie w jakikolwiek inny sposób wyższości nad innymi miłośnikami AS.

3/ Każdy uczestnik spotkania z wykorzystaniem niniejszych zasad, ma obowiązek zapoznania się z nimi.

4/ Każdy pełnoletni uczestnik spotkania (z wyjątkiem Fotoreporterów Wojennych, jeżeli tacy są) z wykorzystaniem niniejszych zasad, nie ma obowiązku (chyba, że organizator założy inaczej) podpisywania jakichkolwiek oświadczeń.

5/ Każdy uczestnik spotkania z wykorzystaniem zasad SPW, wyraża automatycznie zgodę na ponoszenie wszelkiego ryzyka związanego z udziałem w takim spotkaniu i zobowiązuje się, iż w razie zaistnienia wypadku, gdzie stanie się ofiarą, nie będzie wnosił roszczeń odszkodowawczych, ani wnosił o zastosowanie jakichkolwiek konsekwencji prawnych wobec sprawcy wypadku bądź jakiegokolwiek innego uczestnika spotkań AS i ich organizatorów.

Rozdział II - WIEK UCZESTNIKÓW
1/ W spotkaniach z wykorzystaniem zasad SPW mogą brać udział osoby pełnoletnie.

2/ Dopuszczamy również do udziału osoby w wieku 16+, które są zrzeszone w grupach, gdzie większy procent stanowią osoby pełnoletnie. Każdy z uczestników będzie zobowiązany do podpisania odpowiedniego oświadczenia, które jednocześnie będzie musiało być podpisane przez obojga Rodziców bądź innych Opiekunów Prawnych, wraz z podaniem nr tel. w przypadku konieczności kontu. Oświadczenie takie, będzie też wymagało podpisu, przez pełnoletniego dowódcę danej grupy, który będzie brał udział w takim spotkaniu.

Rozdział III - WYPOSAŻENIE UCZESTNIKÓW
1/ Wyposażenie obowiązkowe:
a/ środki ochrony oczu, które powinny być wytrzymałe na postrzał z amunicji AS z bliskiej odległości, ze wszelkiego typu broni AS. Jeżeli masz wątpliwości, przestrzelaj je przed spotkaniem.
b/ Osoby niepełnoletnie, oprócz standardowych środków bezpieczeństwa stosowanych w AS zobowiązane są posiadać ochronę uzębienia – np. maska neoprenowa. Pozostałych uczestników zabawy zachęcamy również do stosowania takiej ochrony.
c/ czerwony materiał (chusta, szmata czy inne), o wymiarach pozwalających na dostrzeżenie go z odległości zasięgu najmocniejszych replik
d/ medycy muszą być wyposażeni w niezbędny zestaw medycznych kart ran postrzałowych – MKRP (szczegóły w dalszej części) oraz minimum 3 sztuki opatrunków osobistych.

2/ Nieobowiązkowe wyposażenie dodatkowe, którego posiadanie przyczyni się do większej satysfakcji z zabawy:
a/ opatrunek osobisty – minimum 1 sztuka
b/ zestaw kart ran postrzałowych – KRP (szczegóły w dalszej części) oraz kart opatrywania ran postrzałowych ORP.

Rozdział IV - UZBROJENIE PODSTAWOWE - LIMIT AMUNICJI
I OGRANICZENIE MOCY REPLIK
1/ Podstawowym założeniem niniejszych zasad, jest urealnienie spotkań airsoftowych, ale jednocześnie nie zmuszanie wszystkich do takiego podejścia.
Dajemy uczestnikom wybór zarówno pod względem rodzaju uzbrojenia, jak i ilości posiadanej i wykorzystywanej amunicji.

2/ Podczas trwania rozgrywki, całą amunicje musimy posiadać przy sobie. Oznacza to, iż w trakcie nie można udać się np. do samochodu w celu jej uzupełnienia. Wyjątek mogą stanowić dodatkowe zasady ustalone przez organizatora jak np. możliwość doładowania w specjalnych składach amunicji…itp

3/ Jeżeli uważasz, że musisz posiadać magazynki hi cap czy np. boxy w replice, która nie odzwierciedla broni typu RKM, to Twój wybór. Waga tych replik jest często podobna, dlatego nie narzucamy stosowania nikomu ograniczenia w niej amunicji. Skoro osoby biegające z RKM wykorzystują magazynki o dużej pojemności, dajemy też taką możliwość innym.

4/ Bez względu na punkty 1 i 3, zachęcamy wszystkich do stosowania podziału posiadanych replik broni, a co za tym idzie do stosowania odpowiedniego ograniczenia amunicji.
a/ pistolety maszynowe i karabiny szturmowe (MP5, M4, M16, SCAR, G36 itp.)
- maxymalnie mid-capy do ok. 100 kulek
- Hi-capy naładowane maxymalnie 100 kulkami
b/ Lekkie karabiny maszynowe (RPK, LSW, MG36 itp.)
- maxymalnie 800 kulek z wyłączeniem napędu elektrycznego
c/ ręczne karabiny maszynowe (m249, M60… itp.)
- dowolna ilość amunicji i dowolny napęd magazynków

5/ Użycie replik broni wymaga rozwagi i to pozostawiamy uczestnikom zabawy!!! Wszelkie nadużycia w tej kwestii podczas gry, będą karane poprzez wysłanie uczestników do bazy, a w przypadkach rażących, wykluczeniem z gry.
a/ Maksymalna moc replik w budynkach - 360 FPS. Osoby które posiadają repliki broni powyżej 360 FPS, muszą używać broni bocznej przy wejściu do budynków – przy czyszczeniu pomieszczeń.
b/ Osoby posiadające repliki powyżej 500 fps muszą używać wyłącznie singla – strzały pojedyncze.Maksymalna moc repliki - 600 fps.

Rozdział V - UZBROJENIE DODATKOWE
1/ Pirotechnika
a/ Użycie pirotechniki, wymaga szczególnej rozwagi!!!

b/ dopuszczone jest użycie wszelkiego rodzaju świec dymnych oprócz tych własnej produkcji. Osoby wrażliwe na dym, proszone są o zaopatrzenie się w maseczki przeciwpyłowe, chusteczki… itp., by w przypadku odpalenia świecy dymnej, można było osłonić drogi oddechowe

c/ dopuszczone jest użycie petard hukowych max K0206 jako tych, które mają odwrócić uwagę przeciwnika
d/dopuszczone jest użycie wszelkiego rodzaju „granatów kulkowych” zrobionych na bazie max K0206. Granaty takie mogą zawierać groch lub kulki. Nie mogą zawierać żadnych elementów metalowych, ani innych, które mogłyby uszkodzić wykorzystywane w AS okulary i gogle ochronne.

e/ W chwili rzucenia petardy obowiązuje okrzyk "UWAGA GRANAT!"

2/ Miny i granaty gazowe
Dopuszczone jest stosowanie wszelkiego rodzaju min i granatów ładowanych gazem i wykorzystujących kulki BB

3/ Miny i inne pułapki dźwiękowe
a/ dopuszczone są do stosowania wszelkiego rodzaju urządzenia, które poprzez wyzwolenie sygnału dźwiękowego pozorują miny.

b/ uruchomienie takiego alarmu, powoduje zranienie/postrzał osób znajdujących się w promieniu 5 metrów od źródła sygnału.

c/ dla osób posiadających zestaw Kart Ran Postrzałowych przyjmuje się, iż uruchomienie takiej miny wiąże się ze zranieniem nogi.

4/ Broń biała
a/ Uczestnik spotkania może posiadać w czasie jego trwania broń białą, lecz zgodnie z obowiązującym prawem, nie może jej w żaden sposób używać.
b/ Przyjmujemy, iż wszyscy uczestnicy spotkania opartego na niniejszych zasadach, wyrazili zgodę na posiadanie przez innych broni białej, z zastrzeżeniem punktu „4a”.
c/ obowiązuje całkowity zakaz używania broni białej do markowania cichej śmierci. Cicha śmierć może być markowana TYLKO klepnięciem.

Rozdział VI - OSŁONY BALISTYCZNE
Istnieje możliwość stosowania wszelkich osłon balistycznych, do których zaliczamy również hełmy kewlarowe. Osłony takie muszą być oryginalne. Dopuszcza się też stosowanie wszelkiego rodzaju kopi takich osłon, ale muszą one odpowiadać wielkości i wadze oryginału.

1/ Osłony osobiste – kamizelki kuloodporne (wkłady balistyczne) i hełmy kewlarowe.
- kiedy użytkownik posiadający zestaw Karty Ran Postrzałowych zostanie trafiony w taką osłonę, to po wyciągnięciu karty rany postrzałowej, trafienie redukowane jest o jeden. Przy opatrywaniu rany konieczne jest zdjęcie kamizelki lub hełmu.

2/ Tarcze balistyczne
- przy stosowaniu replik tarcz, ich waga nie może być niższa niż 10 kg
- każdą tarczę balistyczną, należy okazać przed rozgrywką organizatorowi, w celu wyrażenia zgody na jej użycie


Rozdział VII - TRAFIENIA / POSTRZELENIA
Dla lepszej zabawy oraz dla urealnienia gry, zachęcamy wszystkich do posiadania zestawów Kart Ran Postrzałowych – KRP mimo, iż nie są one obowiązkowe. Rodzaje zestawów oraz ich wzór do druku, zamieszczone są w dalszej części zasad.

Z postrzelaniem mamy do czynienia wtedy, gdy zostaniemy trafieni kulką, odłamkiem granatu (kulki lub groch), rażeni aktywacją miny lub innej pułapki, oraz w przypadku „cichej śmierci”.
"Cichą śmierć" symulujemy poprzez klepnięcie w ramie przeciwnika, niezależnie czy został on postrzelony, czy żyje. W obu wypadkach przeciwnik zostaje zabity i musi zejść z pola walki.

1/ Postrzelenia osób nie posiadających zestawów Kart Ran Postrzałowych

a/ Osoba postrzelona może, ale nie musi krzyknąć „Dostałem(am)”, musi wyjąć posiadany czerwony materiał, położyć go na swojej głowie i udać się do swojej bazy.

2/ Postrzelenia osób, posiadających zestaw Kart Ran Postrzałowych
a/ Postrzelenie, niezależnie od ilości kulek czy „odłamków granatu” traktowane jest jako pojedyncze. Za miejsce trafienia uznajemy uderzenie pierwszej kulki.

b/ Osoba postrzelona może, ale nie musi krzyknąć „Dostałem(am)” oraz upaść w miejscu, gdzie została postrzelona, wyjąć posiadany czerwony materiał, położyć go na swojej głowie i wylosować z odpowiedniego zestawu jedna kartę.
- jeżeli postrzał miał miejsce w którąś z kończyn, korzysta z zestawu RPK (rany postrzałowe kończyn)
- Jeżeli postrzał miał miejsce w tułów lub w głowę, korzysta z zestawu RPGT (rany postrzałowe głowy lub tułowia)

c/ Po wylosowaniu karty, należy postępować wg instrukcji na niej zawartych.

d/ Raz wylosowana karta, nie bierze już udziału w losowaniu, przy następnym postrzale. Wykorzystane karty wracają do tali dopiero po zejściu, w wyniku osiągniętych ran do bazy i powrotu na miejsce gry jako nowy zrzut.

f/ Każda osoba może zostać dobita, gdy zostanie klepnięta w ramie przez przeciwnika. W takim wypadku musi niezwłocznie opuścić pole walki i udać się do bazy

g/ Podobnie jak w punkcie „1f” możemy zabić nie postrzelonego przeciwnika, przez klepnięcie co jest określane jako „Cicha Śmierć”

3/ Trafienie w broń eliminują ją, aż do czasu ponownego wejścia do gry po zejściu do bazy. Do tego czasu można używać broni bocznej, albo pożyczyć od kogoś np osoby „zabitej”, która się z nami porusza. Jeżeli nie mamy możliwości użyczenia broni lub nie posiadamy innej, osoba, której broń została wyeliminowana, zachowuje się jak osoba trafiona.

4/ Trafienie w lornetkę, noktowizor, wszelkiego rodzaju peryskopy… itp. podczas ich używania, skutkuje ich wyeliminowaniem do czasu ponownego wejścia do gry po zejściu do bazy, czyli tak samo jak z trafieniem w replikę.

5/ Na spotkaniach z zasadami SPW nie strzelamy do Fotoreporterów Wojennych (jeżeli organizator takowych dopuścił do gry), którzy posiadają na szyi odpowiedni identyfikator. Tacy fotoreporterzy nie mają prawa być uzbrojeni, ale mają obowiązek poruszania się z jakimś wybranym oddziałem i słuchania rozkazów dowódców (czytaj w odrębnych zasadach: „SPW - Fotoreporterzy Wojenni)
a/ Jeżeli zauważymy, że fotoreporter jest uzbrojony, możemy do kogoś takiego strzelać, mimo posiadania identyfikatora. W takim wypadku dany fotoreporter musi stosować zasady trafień jak każdy inny uczestnik spotkania.
b/ Jeżeli przypadkowo postrzelimy fotoreportera, również musi on stosować zasady trafień jak każdy inny uczestnik spotkania.

Rozdział VIII - ZESTAW KRP - KARTY RAN POSTRZAŁOWYCH
Zachęcamy wszystkich do posiadania zestawu KRP, gdyż przyczyni się to do pozostania dłużej na polu walki. Karty winni posiadać wszyscy biorący udział w walce. Łącznie z medykami. Nie ma potrzeby znajomości zasad przy wykorzystaniu kart, gdyż wszystko będzie dokładnie na kartach opisane.

1/ zestaw kart składa się z pojedynczych kart ORP oraz dwóch talii kart:
a/ RPK – rany postrzałowe kończyn
b/ RPGT – rany postrzałowe głowy lub tułowia.

2/ Talia RPK składa się z 4 kart:
a/ 2 x RPK-L – rana postrzałowa kończyn – lekka, tzw rana styczna
b/ 2 x RPK-C – rana postrzałowa kończyn – ciężka

3/ Talia RPGT składa się z 5 kart
a/ 2 x RPGT-L – rany postrzałowe głowy lub tułowia – lekka, tzw rana styczna
b/ 2 x RPGT-C – rany postrzałowe głowy lub tułowia – ciężka
c/ 1 x RPGT-Z – rany postrzałowe głowy lub tułowia – zabity

4/ Ilość kart opatrywania ran postrzałowych jest dowolna.
5/ Ilość kart w poszczególnych taliach, może być zmieniona przez organizatora.

6/ Każda karta będzie zawierała dokładny opis postępowania (wzory kart, w dodatkowym załączniku) co oznacza, iż nie ma potrzeby znajomości szczegółowego postępowania w przypadku postrzelenia.

7/ Wzory kart znajdują się w odrębnym załączniku >>>ściągnij>>>

Rozdział IX - POWRÓT WCZEŚNIEJ TRAFIONYCH OSÓB DO GRY
1/ Każda trafiona osoba, która musiała opuścić pole walki i udać się do bazy, może wrócić do gry jako nowy zrzut, posiłki… itd. Założenie jednak jest takie, że musi dołączyć do swojego oddziału, w którym była od początku spotkania.

2/ Osoba która w wyniku postrzału musiała udać się do swojej bazy, musi w niej spędzić minimum 20 minut, by powrócić do gry.

3/ po osoby znajdujące się w bazie, musi udać się ktoś z osób „żyjących” z danego oddziału.
- ten ktoś, to jedna osoba, lub grupa osób - w zależności od potrzeb - które wysyła dowódca oddziału. Może być to również cały oddział.
4/ Jeżeli stanie się tak, że w bazie znajduje się cały oddział, to może on samodzielnie opuścić bazę, po minimum 15 minutach od zejścia na niego ostatniej osoby.
5/ Dopuszcza się zabranie przez oddział członka lub członków innego oddziału, ale należy doprowadzić go/ich do oddziału macierzystego.


Rozdział X - MEDYK
1/ Każdy oddział może posiadać w swoich szeregach medyków:
- oddział do 10 osób - 1 medyk
- oddział 11-20 osób - 2 medyków
- oddział 21-30 osób - 3 medyków
- oddział 31-40 osób - 4 medyków

2/Zasady opatrywania ran przez Medyka, zostały opisane w oddzielnym pliku >>przeczytaj>>

3/ Obowiązkowe wyposażenie Medyka:
a/ opaska Medyka na ramie
b/ minimum 5 bandaży lub opatrunków wojskowych


Rozdział XI - Przypadki TERMINATORSTWA!!!
1/ Wszyscy zakładamy, że ktoś ewentualnie nie poczuł strzału, a nie że chce oszukać – i tej zasady się solidarnie trzymamy!!!
2/ Jeżeli jesteśmy w 101% pewni, że kogoś trafiliśmy, a osoba taka nie poczuła, to krzyczymy „DOSTAŁEŚ (aś)”. Osoba taka jest zobowiązana postępować wg zasad dotyczących osoby trafionej.
3/ Jeżeli u danej osoby, sytuacje „terminatorstwa” zdarzają się kilkakrotnie, lub osoba taka mimo upomnień nie opuściła w danej chwili gry, strzelamy w taki sposób, by poczuła strzał!!!
4/ Wszelkie pretensje dotyczące terminatorstwa, wyjaśniamy bezpośrednio po zdarzeniu z daną osobą lub po zakończeniu akcji, bezpośrednio po spotkaniu AS.
5/ Na koniec spotkania odbędzie się odprawa wszystkich uczestników i zostanie zadane pytanie, czy ktoś ma coś do wyjaśnienia odnośnie jakichkolwiek przypadków terminatorstwa.
Jeżeli będzie taka potrzeba, wszelkie przypadki zostaną wspólnie wyjaśnione, a dane osoby w odpowiedni sposób pouczone.
6/ Sytuacja przedstawiona w punkcie 5 zamyka sprawę ewentualnych przypadków „terminatorstwa” na danym spotkaniu!!!! Jednym słowem stosujemy zasadę, iż załatwiamy wszystko na miejscu w swoim gronie.

Rozdział XII - POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1/ Organizator spotkania wykorzystującego zasady SPW, może dołączyć oprócz niniejszych zasad ogólnych, także inne zasady, które są opisane w odpowiednich załącznikach:
a/ Fotoreporterzy Wojenni


b/ Jeńcy, zakładnicy. Metody przesłuchań i uwalniania.
c/ Wsparcie lotnicze i artyleryjskie

Każdy ma posiadać zestaw kart ran postrzałowych , do ściągnięcia [link widoczny dla zalogowanych]

Każdy ma posiadać obowiązującą mapę terenu [link widoczny dla zalogowanych]

Coś dla medyka, Cyku i Radek przeczytajcie uważnie , reszcie też nie zaszkodzi jak sie zapozna [link widoczny dla zalogowanych]
Każdy zabiera sobie zwykły bandaż

I na koniec kilka słów od Rosia:
ZASADY ORGANIZACYJNE
1/ Wszyscy uczestnicy Manewrów mają obowiązek pojawić się na Parkingu maksymalnie do godziny 8:00. Parking będzie oddzielony dla obu stron konfliktu. Mapa Parkingu >>

2/ Dowódcy poszczególnych oddziałów mają obowiązek zebrać najpóźniej do godziny 9:00, od swoich żołnierzy odpowiednie oświadczenie z podziałem na osoby pełnoletnie i nieletnie, o których mowa w obowiązujących zasadach. Przypominamy, że wiek minimalny to SKOŃCZONE 16 lat z obostrzeniem zawartym w zasadach.
Każdy Dowódca oddziału otrzyma wcześniej mailem odpowiednią listę swojego oddziału, na której będzie miał obowiązek zaznaczyć obecność poszczególnych osób i złożyć oświadczenia tych osób.

3/ Do godziny 9:00 Dowódcy oddziałów Sił Koalicji mają obowiązek zameldować się w Sztabie z listą obecności i zebranymi oświadczeniami. Na podstawie sprawdzonych przez Sztab oświadczeń, zostaną wydane odpowiednie identyfikatory oraz wydane pierwsze rozkazy. Fotoreporterzy wojenni mają obowiązek noszenia identyfikatorów na szyi w widocznym miejscu, przez cały czas trwania Manewrów.

4/ O godzinie 9:15 Dowódcy oddziałów Wojsk Kubańskich mają obowiązek zameldować się w Sztabie z listą obecności i zebranymi oświadczeniami. Na podstawie sprawdzonych przez Sztab oświadczeń, zostaną wydane odpowiednie identyfikatory oraz wydane pierwsze rozkazy. Fotoreporterzy wojenni mają obowiązek noszenia identyfikatorów na szyi w widocznym miejscu, przez cały czas trwania Manewrów.

5/ Wymarsz oddziałów bezpośrednio po opuszczeniu Sztabu



W kolejnym mailu prześlę Wam listę Waszego oddziału z przydzielonymi częstotliwościami, oraz kontakty do wszystkich dowódców Waszej strony konfliktu. Kontakty mogą Wam się przydać podczas działań.



Z pozdrowieniami
Rosiu
Sztab Dowodzenia
BAT Łódż

Niech każdy przygotuje sobie już w domu oświadczenie dla osób pełnoletnich. [link widoczny dla zalogowanych]


Radek ponieważ jedziesz za Gagarina to oprócz miejsca na liście w spadku otrzymałeś również funkcję drugiego medyka Smile


Ostatnio zmieniony przez Blekot dnia Pią 13:33, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Pią 15:10, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Spoko spoko Blekot, akurat regulamin medyka, to było pierwsze co przeczytałem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drastiq
Podszyszkownik
Podszyszkownik



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mam wiedzieć!?

PostWysłany: Pią 16:01, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Niestety nie jest w stanie jechać jutro, dopadł mnie potężny ból zęba,jutro czeka mnie wyrwanie. Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 16:08, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Drastiq napisał:
Niestety nie jest w stanie jechać jutro, dopadł mnie potężny ból zęba,jutro czeka mnie wyrwanie. Crying or Very sad


A gdzie ty chciałeś jutro jechać , pochwal się może ktoś z nas będzie mógł. Smile



Mangusta jest za tydzień.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Pią 17:07, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Blekot napisał:
Drastiq napisał:
Niestety nie jest w stanie jechać jutro, dopadł mnie potężny ból zęba,jutro czeka mnie wyrwanie. Crying or Very sad


A gdzie ty chciałeś jutro jechać , pochwal się może ktoś z nas będzie mógł. Smile



Mangusta jest za tydzień.



To sie nazywa syndrom Beryla Twisted Evil jechanie na miejsce tydzien przed Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Cool Laughing Shocked Shocked Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drastiq
Podszyszkownik
Podszyszkownik



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mam wiedzieć!?

PostWysłany: Pią 17:29, 08 Kwi 2011    Temat postu:

!? <facepalm> dobry jestem!^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mixer
Nadżołędny
Nadżołędny



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 20:47, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Wojtek, jak coś to ze mną mają jechać Stanik i Cyku więc chyba jeszcze się zmieścisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woojteekk
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 1000
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 11:26, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Okej , jak coś napisz PW gdzie i o której mam być ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 12:27, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Jadącym w piątek przypominam, że mieli zabrać gitarę...nie wiem kto i co, ale mowa o tym była.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 12:41, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Frycu !! Shocked , to na 100% był Frycu !! Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Strzelanki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 5 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin