Forum Pantery  Strona Główna Pantery

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WTF! AEG się popsuł- NAJCZĘSTSZE PROBLEMY
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Pią 14:36, 21 Wrz 2007    Temat postu: WTF! AEG się popsuł- NAJCZĘSTSZE PROBLEMY

Założyłem taki temat ponieważ stwierdziłem, że niektórym może się naprawde przydać.

Zagadnienie pierwsze-


"Kur***, przestał strzelać!"


--objawy--

1. Po naciśnięciu spustu nic się nie dzieje
2. Po naciśnięciu spustu silnik robi 1/10 obrotu i staje. Przy kolejnym naciśnięciu sytuacja powtarza się.
3. Po stwierdzeniu, że nasz sprzęt nie strzela, odłożeniu go na półkę i ponownym sprawdzeniu po ok. 10 min można oddać dwa, góra trzy strzały.

--Możliwa usterka--

1. Rozładowana bateria
2. Sprawdź czy kable nie mają zniszczonej izolacji
3. Sprawdź czy bezpiecznik się nie spalił
4. Sprawdź styki, możliwe że są upaprane smarem
5. Odnośnie pierwszego objawu- jeśli poczułeś swąd- Twój silnik odwalił kite. Umarł silnik, niech żyje silnik!
6. Blaszki stykowe są spalone.

--Sposoby naprawy--

1. Naładuj baterię
2. Naładuj baterię
3. KUR***, NAŁADUJ TĄ PIERD*** BATERIĘ!
4. Wymień bezpiecznik
5. Otwórz GB i wyczyść styki. Jeśli widzisz, że są spalone- wymień
6. Zaizoluj ponownie kable, jeśli wystąpiło zniszczenie izolacji. Lub je poprostu wymień
7. Kup nowy silnik, lepszej jakości


Zagadnienie drugie

"Dlaczego mój AEG jest taki głośny"

--Objawy--

1. AEG jest niemiłosiernie głośny, brzmi jak zepsuta płyta gramofonowa
2. Przy strzelaniu bardzo grzeje się silnik i bateria.
3. ROF wydaje się być niższy niż u kumpla, który ma ten sam model.

--Możliwa usterka--

1. Silnik jest niewyregulowany, najprawdopodobniej jest zbyt mocno dokręcony przez co stawia duży opór, dlatego silnik i bateria grzeją się.

--Sposoby naprawy--

1. Wyreguluj silnik- najczęściej na spodzie rękojeśli jest 1,5 imbusowa śrubka.
2. Jeśli regulacja pomogła trochę, AEG brzmi ciszej, bateria i silnik przestały grzać jak kominek w salonie, ROF jest lepszy a mimo to nadal jest dla Ciebie zbyt głośno:
a- zainwestuj w dobre łożyska kulkowe, upłynniają i wyciszają pracę GB
b- zainwestuj w zestaw cichych głowic- naprawde dużo dają
c- użyj smaru grafitowego na sprężynie, wytłumia drgania
d- do zębatek użyj gęstego smaru



KONIEC ODCINKA PIERWSZEGO

W następnym odcinku-
Problemy z HU
Jak uszczelnić- prawdy i mity



Pozdrawiam
Cyku


Ostatnio zmieniony przez Cykada dnia Śro 18:58, 07 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 12:47, 22 Wrz 2007    Temat postu:

Odcinek drugi

Zagadnienie trzecie

"Co on tak pluje!?"

--objawy--

1. Kulki bardzo szybko spadają w dół
2. Kulki momentalnie idą w górę
3. Kulki wariują, jedna leci prosto, druga Panu Bogu w okno, trzecia Diabłu w dupe
4. Kulki często się zacinają, nie chcą wylatywać z lufy. Często lecą po dwie
5. Kulki nie lecą, mimo iż magazynek jest włożony i wszystko działa
--Możliwa usterka--

Powyższe objawy są typowe dla problemów z HU. W przypadku dwóch pierwszych punktów wystarczy odpowiednio wyregulować go, dobierając siłę nacisku gumki do wagi kulek jakich w chwili obecnej używamy. Oczywiście im większy nacisk gumki, tym podkręcenie mocniejsze, ale też tym mniejsza prędkość kulki, która część energii musi wykorzystać na pokonanie oporu. Dlatego tak ważna jest jakość wykonania gumki HU oraz stopień polerowania kulek.
Dla przykładu Pestki, które są stosunkowo mało polerowane potrzebują mniejszej siły nacisku gumki aby zostały podkręcone w tym samym stopniu co kulki gładsze, np. Gold Fire. Dlatego też osiągają prędkość o kilka fps większą. Dobry efekt uzyskać można też używając gumek silikonowych, które dużo lepiej podkręcają kulki przy dużo mniejszej sile nacisku.
Objaw trzeci jest typowy dla gumki zniszczonej, starej, pękniętej. Wystarczy wymienić.
Objaw czwarty jest idealnym przykłądem co dzieje się, gdy kulka nie ma siły przecisnąć się przez zbyt mocno dociśniętą gumkę. Należy tego unikać, ponieważ może to mieć bardzo zły wpływ na powierzchnię wewnętrzną lufy oraz sam GB, który musi pokonać dużo większy opór.
Ostatni objaw to nic innego jak niedociśnięcie magazynka do komory HU.
Trzeba pamiętać, że musi to ściśle przylegać do siebie by kulki mogły swobodnie przechodzic pomiędzy magazynkiem a HU.

Spokojnie można stwierdzić, że większość problemów z dziwnym lotem kulki (nie mylić ze zwykłym znoszeniem przez wiatr) jest spowodowane właśnie wadliwą pracą HU.

Zagadnienie czwarte

"Jak uszczelnić"

Zazwyczaj jeśli chcemy coś uszczelnić musimy wiedzieć CO uszczelniać. W replikach ASG uszczelnienie może przynieść naprawde bardzo dobre efekty, zwłaszcza w replikach chińskich, których jakość wykonania często pozostawia wiele do życzenia.
Bardzo dobrym pomysłem będzie zainwestowanie w głowice cylindra dobrej firmy, z podwójnym O-ringiem oraz w kierunkową głowicę tłoka. Dziurki w czole kierunkowej głowicy tłoka mają na celu zbieranie powietrza w czasie pracy, które z kolei dociska uszczelkę ściany cylindra, zapewniając maksymalną szczelność. Idąc dalej- powinniśmy kupić uszczelnioną dyszę, która lepiej przylega do ścianek HU, zmniejszając tym samym strate powietrza. Oczywiście żaden z tych elementów nie może działać na sucho, każdy wymaga dawki smaru, który jeszcze bardziej uszczelni układ zmniejszając przy okazji tempo zużycia części.
Ok, w ten sposób doszliśmy do HU. Mamy tutaj duże pole do popisu, zwłaszcza mając w ręku np. uszczelniacze do połączeń gazowych, taśmę teflonową, odrobinkę gęstego smaru.
Uszczelniaczem możemy posmarować lufę w miejscu na które nakłada się gumkę HU. Musimy uważać, by nie ubrudzić przy tym samej gumki, a tym bardziej miejsca które podkręca kulke. Niektórzy na lufę nakręcają jeszcze odrobinę taśmy teflonowej. Po założeniu gumki na lufę możemy ją jeszcze dla pewności posmarować przy końcu uszczelniaczem oraz owinąć odrobiną taśmy teflonowej. Na tak uszczelnioną gumkę zakładamy komore Hu, którą też możemy dla pewności potraktować jeszcze uszczelniaczem od wewnątrz, w miejscu gdzie przylega gumka.
W ten sposób mamy praktycznie 100% pewności, że 99% powietrza wypychane będzie przez lufę a nie szczelinami w komorze.

Rady i pomysły wypisane powyżej są sprawdzone i działają. Pretensje w przypadku źle zrobionej pracy kierować do siebie, nie do mnie Wink


Ostatnio zmieniony przez Cykada dnia Nie 13:12, 02 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pt_pawel
Nadżołędny
Nadżołędny



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pantery

PostWysłany: Śro 11:35, 26 Gru 2007    Temat postu:

jeszcze czasem można spojrzeć na szczotki silnika czy coś tam przypadkiem nie przestało dociskać albo czy ten kabelek od szczotek sie nie oderwał, jak to miało miejsce w m14 Kamilskiego, którego mam w "serwisie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gagarin
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Wto 10:58, 20 Sty 2009    Temat postu:

jak wygląda taki uszczelniacz do połączeń gazowych? to jest jak smar czy płynniejsze/gęstsze?
pytam bo Kiler napisał, że uszczelnił Rugera silikonem i ciekawi mnie co jest lepsze.
BTW ja w swoich Rugerach uszczelniłem komory hop-up taśmą teflonową (nie wiem po co Smile ale fajna zabawa) oraz tym samym magazynki (tu już widać różnicę Smile gaz jest bez szans i nie ucieknie spodem magazynka lub przy "pinach", może jedynie przy zaworach wejścia/wyjścia).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Czw 22:25, 22 Sty 2009    Temat postu:

To tak- używałem i jeszcze od czasu do czasu używam takich. Jednak uszczelnienie tym HU jest dość ryzykowne, ponieważ nie ma możliwości poprawienia. Uszczelniacz taki zmienia się w dość twarde tworzywo, którego ciężko się potem pozbyć. Uszczelniaczy używam oczywiście Wurth'a- jak wszystkie inne smary, pierdoły.

Bardzo dobry efekt daje też taśma teflonowa właśnie + gęsty smar- np. towot. Nie ma szans, by powstała szczelina którą uciekałoby powietrze. I to zdecydowanie bardziej polecam, zwłaszcza osobom które robią to pierwszy raz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiler
Podszyszkownik
Podszyszkownik



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Widawa

PostWysłany: Pią 2:20, 23 Sty 2009    Temat postu:

A ja jednak wole użyc silikonu,efekt jest bardzo estetyczny i trwały, nigdy nie było przecieku powietrza, robiłem już tak kilka razy w swojej i Kaśki replice ani razu nie miałem problemu ze ściągnięciem komory i gumki z lufy z wyczyszczeniem też, trzeba oczywiście uważac, żeby nie ubrydzic hopsiupa no i nie przesadzac z silikonem. A co do uszczelniaczy do połączeń gazowych to nie mam zaufania, pamiętam, że kiedyś u mnie w domu przy kuchni gazowej było coś takiego użyte no i było BUM, na szczęście tego gazu nie zdążyło się za dużo ulotnic i nic nikomu się nie stało, pewnie to nie była wina uszczelniacza ale jakoś nie ufam.
Wracając do tematu ja osobście polecam silikon zawsze jakoś miałem go pod ręką, a jak jest z rozwiązaniem Cyka: skoro mówi że jest dobre to przecież nie kłamie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 13:39, 05 Lis 2011    Temat postu:

Witam..nie wiem gdzie umieścić mój post wiec zapytam tutaj Smile
Ostatnio zakupiłem Ak-47 ktory po wystrzeleniu kilku kulek się zepsuł ...po rozkręceniu repliki pogrzebałem w gearboxe i bron zaczęła chodzić...lecz po oddaniu kilku strzałów znowu przestaje strzelać...może umiałby ktoś naprawić ta usterkę....za wszystko zapłacę.
Dziękuje Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 13:45, 05 Lis 2011    Temat postu:

A coś więcej o problemie , bo że nie strzela to już wiemy, ale jakie są objawy ?
1. nie ma siły naciągnąć sprężyny
2. żadnej reakcji na spust
3. słychać dziwne dźwięki a nie strzela
4. inne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 15:06, 05 Lis 2011    Temat postu:

Sprawdź elektrykę:
-czy nie wysunęły Ci się styki z silnika
- czy styki spustu nie są zaśniedziałe/opalone
- czy nie masz gdzieś ułamanego kabelka
- czy bateria jest naładowana Wink
- czy styki we wtyczce nie są rozgięte (częsty problem w starych AK)

Jeśli po sprawdzeniu tych elementów nadal nic nie wymyślisz, to wpadnij, akurat dziś mam wolne i mogę zerknąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 15:14, 05 Lis 2011    Temat postu:

Wyskakują tuleje z łożysk i blokują cały mechanizm ;/
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 15:40, 05 Lis 2011    Temat postu:

U, kicha. No to nowe łożyska kolego. Dobrze, że nie zdążyłeś zmielić nic innego, szczęście w nieszczęściu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 15:50, 05 Lis 2011    Temat postu:

drogo to bedzie kosztowac ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 17:47, 05 Lis 2011    Temat postu:

Łożyska zaczynają się od 15 zł wzwyż + koszta transportu i nie zapomnij o komplecie podkładek żeby dobrze ustawić zębatki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Nie 11:06, 06 Lis 2011    Temat postu:

Będę miał łożyska 7mm do oddania ze free w tygodniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 13:06, 06 Lis 2011    Temat postu:

Mógłbym prosić o Pana nr. tel. ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Nie 13:27, 06 Lis 2011    Temat postu:

Najpierw to sprawdź jaki masz łożyska w swojej replice, bo podejrzewam, że możesz mieć 6mm. A potem PW/GG, bo tel nie odbieram.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 13:52, 06 Lis 2011    Temat postu:

Czy podjąłby się ktoś naprawy mojej repliki ?
Za naprawę i części zapłacę Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Nie 15:56, 06 Lis 2011    Temat postu:

jak mi ją dostarczysz to mogę zajrzeć Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gagarin
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Sob 16:34, 18 Lut 2012    Temat postu:

Nagle spadły ci fps'y, ale replika niby ładnie działa i jej nie rozbierasz? Może pękła ci sprężyna tak jak mi i masz -50 fps ;(
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Sob 17:19, 18 Lut 2012    Temat postu:

gag trochę sprawa przedawniona ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gagarin
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Sob 17:27, 18 Lut 2012    Temat postu:

Nie odkopywałem tylko swoim się chciałem podzielić Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Sob 18:08, 18 Lut 2012    Temat postu:

główna sprężyna ci pękła ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 19:01, 18 Lut 2012    Temat postu:

Opisz objawy, dźwięki- w miarę syntetycznie, żeby nadawało się do tego topicu Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 17:16, 20 Lut 2012    Temat postu:

Też mi się zdaje, że takowa sytuacja miała w mojej replice miejsce.
Jednak mam problem, gdyż nie wiem jaką teraz mam moc, na pewno słabszą, a zasięg repliki po mimo precki, dobrej gumki i odpowiednich części w GB nie zapewnia dobrego zasięgu, a wrecz zasięg jest fatalny...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Pon 17:17, 20 Lut 2012    Temat postu:

A co za problem zajrzeć do GB?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin