Forum Pantery  Strona Główna Pantery

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprężyna - jak sprawdzić jaka?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dydur
Podżołędny
Podżołędny



Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Nie 23:47, 28 Kwi 2013    Temat postu: Sprężyna - jak sprawdzić jaka?

Witam
Mam pytanie czy jest możliwość sprawdzenia jaka jest zamontowana sprężyna w replice?
Wiem że mam zamontowaną jakąś dorabianą i nie wiem jaka ona jest naprawdę 120,130 czy inna...
Są jakieś metody pomiaru?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Nie 23:59, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Wczoraj czytałem na WMASG jak Poldeck mierzy sprężyny. Wciska sprężynę do tłoka, do pomiaru używa wagi - jaki jest "ciężar" potrzebny do wciśnięcia danej sprężyny. Przy okazji wrzucił trochę danych jaki ciężar dla jakiej sprężyny.
W drugą stronę, można po Radkowemu, czyli wieszasz na sprężynie ciężar i sprawdzasz o ile się wyciągnie. Tylko znów - trzeba danych o ile jaki spring się wyciąga i porównać Twoją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dydur
Podżołędny
Podżołędny



Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Pon 2:06, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Hmm...dzięki....brzmi troszkę skomplikowanie...
Muszę poczekać do rozbiórki gear boxa...
Chciałbym wsadzić troszkę mocniejszą sprężynę ale nie wiem jaką.
Czy na samej sprężynie są jakieś napisy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Pon 8:19, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Standardowe M120 Guardera daje ~12,8 kg nacisku.
Teoretycznie różnice powinny wynosić ok 1,5 kg dla każdej z kolejnych kategorii, tj.
M110~11,3 kg
M100~10 kg
Tylko weź pod uwagę, że Guarder jest na bakier z oznaczeniami i jego M120 bliżej do M130 Smile.

Generalnie jeśli Twoja sprężyna mieści się w przedziale 11-13 kg to jest to całkiem sensowne m120 i powinna przy dobrze uszczelnionym układzie dać 410-450 fps w zależności od wyników na wadze.


EDIT: Nie, na sprężynach nie ma żadnych oznaczeń. A szkoda Smile


Ostatnio zmieniony przez Cykada dnia Pon 8:20, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dydur
Podżołędny
Podżołędny



Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Pon 10:41, 29 Kwi 2013    Temat postu:

A jakie ugięcie powinna mieć sprężyną po przyłożeniu określonej masy?
Nie wiem jakiej firmy mam sprężynę, ale wiem ze jest o zmiennym skoku i ze byla dorabiana. Dla tego pytam o sposoby pomiaru.
Czy zwoje w sprężynie w gearboxie po naciągnięciu dolegają do siebie czy jest miedzy nimi jakas szczelina?
Myślałem ze moze wystarczy podłożyć z tylu jakąś podkładkę by zwiększyć napięcie sprężyny, ale jeśli zwoje są ciasno to tak sie nie da...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Pon 11:17, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Podłożenie podkładki może zaowocować tym, że braknie miejsca na pełne cofnięcie tłoka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
Podszyszkownik
Podszyszkownik



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 568
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 12:01, 29 Kwi 2013    Temat postu:

a wtedy idą zęby na tłoku albo szkielet (przerabiałem to)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DUCHY
Żołędny
Żołędny



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pon 12:24, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Jakiś czas temu Poldeck opisał mi swoją metodę mierzenia sprężyny i jak najbardziej się sprawdza. Różnica pomiędzy sprężynami to 1,4kg a dokładniej 1,44kg. Warto sporządzić swoją własną tabelkę bo każda waga jest inna, u mnie nowe SP120 daje dokładnie 9kg, gdybym się sugerował tabelką innych to wyszłoby, że mam słabiutką sprężynę co jest nie prawdą Wink

Jak sporządzić taką tabelkę? Najprościej zważyć nowego Guardera, dla przykładu SP120, wtedy masz pewność, że wynik jest prawidłowy bo sprężyna nie jest zbita. Jeśli masz jeszcze jakąś nową sprężynę Guardera to również ją zważ i sprawdź czy różnica pomiędzy numeracją sprężyn wynosi około 1,4kg, jeśli zważysz SP120 i SP140 to powinno być między nimi około 2,8-2,9kg różnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Pon 18:03, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Beryl napisał:
Wczoraj czytałem na WMASG jak Poldeck mierzy sprężyny. Wciska sprężynę do tłoka, do pomiaru używa wagi - jaki jest "ciężar" potrzebny do wciśnięcia danej sprężyny. Przy okazji wrzucił trochę danych jaki ciężar dla jakiej sprężyny.
W drugą stronę, można po Radkowemu, czyli wieszasz na sprężynie ciężar i sprawdzasz o ile się wyciągnie. Tylko znów - trzeba danych o ile jaki spring się wyciąga i porównać Twoją.


troszku ci się beryllo pomyliło ;p ja sprężynę zakładam na lufę i obciążam takim samym ciężarem i wtedy mierzę ile się ugina :) ( sprężyna w GB działa na ściśnięcie a nie rozciągnięcie :) )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Pon 18:06, 29 Kwi 2013    Temat postu:

To źle robisz Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DUCHY
Żołędny
Żołędny



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pon 18:10, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Nie prościej zrobić to na wadze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 18:24, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Trzeba mieć wagę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin