Forum Pantery  Strona Główna Pantery

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki tłok ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Czw 0:09, 18 Lis 2010    Temat postu: Jaki tłok ??

Chłopaki potrzebuje pomocy w dobraniu tłoka ...

sprawa wygląda tak że potrzebuje większej kompresji bo będzie lufa 650mm o średnicy wewnętrznej 6.01 albo 6.02 to zależy jaką znajdę w dobrej cenie, oraz mam cały zestaw cylindra o zwiększonej średnicy, i teraz tak kupił bym aluminiowy tłok ze wszystkimi stalowymi zębami ale ... przy zacince lepiej żeby poszły zęby tłoka niż koła zębate :D choć aluminiowy tłok jest bardziej wytrzymały a planuje sprężynkę większą niż M120. Tłok z tworzywa by się zdał ale ... może być za lekki i przy zwiększonym rufie może dojść do sytuacji w której tłok jeszcze są nie cofną a już go naciąga co w końcu da efekt zniszczenia tłoka ... a co wy na ten temat sądzicie ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 0:54, 18 Lis 2010    Temat postu:

Radzio. Tłok według mnie nie ma wpływu na kompresję (chyba że jest zepsuty i nie funkcjonuje). Rozumiem, że zestaw Boreup-a zawiera obie głowice i cylinder? Tłok z tworzywa i jego ciężar też nie powinny ci przeszkadzać. Właściwie im lżejszy tłok tym powinno być lepiej, zwłaszcza przy zwiększonym rofie. Specschop oferuje teraz tłoki w zestawie z zębatką tłokową (aluminiowe z metalowymi zębami). Sam się do zakupu takiego przymierzam, ale nie jestem w tej chwili w stanie wiele o nim powiedzieć. Nie kupiłbym na 100% tłoku ELEMENTA, czy PJ. W zależności od funduszów masz szerokie pole do popisu, po tłoki z tworzywa z tytanowymi zębami, czy poliwęglany wykonane na obrabiarkach CNC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Czw 1:04, 18 Lis 2010    Temat postu:

hmm no tak można by kupę kasy wydać na ten zestaw ale ... czy jest wart tych pieniędzy hmm ogólnie to taki zestaw był by ok ale jeszcze nie teraz ;p to zobaczę ile poliwęglan wytrzyma albo POM Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 10:25, 18 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
planuje sprężynkę większą niż M120. Tłok z tworzywa by się zdał ale ... może być za lekki i przy zwiększonym rufie może dojść do sytuacji w której tłok jeszcze są nie cofną a już go naciąga co w końcu da efekt zniszczenia tłoka


Sprężyna mocniejsza niż 120 spowoduje, że do takiej sytuacji nie dojdzie, bo to sprężyna powoduje pracę tłoka a nie jego ciężar. Swego czasu Kiler miał aluminiowy tłok i skończyło się na pęknięciu szkieletu, ale nie pamiętam jakiego tam springa miał. Dobry tłok z tworzywa z metalowymi zębami (nawet niekoniecznie wszystkimi) powinien trochę pochodzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Czw 13:34, 18 Lis 2010    Temat postu:

no ok to teraz pytanie :p DURACON POM czy poliwęglan ?? a w ogóle co o tym sądzicie ?? podczas rozbierania GB znalazłem taką malutką śrubkę imbysową Smile na początku nie wiedziałem skąd ona się wzieła ale ... dziś na krótko podłączyłem ślinik do Li-Po i patrze zębatka silnikowa jest trochę przytyrana i się zastanawiam jak ją zdjąć o dziwo znalazłem ten myk Very Happy Okazało się że owa śrubka powinna być wkręcona a nie była Very Happy i teraz tak jakiej firmy kółeczka zębate polecanie ?? (reszta kółek jest w porządku)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 18:35, 18 Lis 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o zakup zębatkę silnikową na wałek zeszlifowany pod broczek to najpierw zobacz z czego możesz wybrać, a potem pytaj jakiej firmy zakupić.

Tłok poliwęglanowy powinien pochodzić wystarczająco długo by zdążyło ci się co innego w replice zepsuć. Wszystkie metalowe zęby to według mnie mit. W moich przygodach z tłokami wyszczerbiały się ostatnie 2 zęby (w efekcie czego leciała później reszta...) albo urywało pierwszy.

Tłok z POM miałem raz zakupiony w militaria.pl (nadszedł piątek, a tłok był mi potrzebny na sobotę o wysyłce nie było więc mowy) i wytrzymał mniej więcej 4 imprezy. Fakt że był też jakiejś podłej firmy więc margines błędu w ocenie też przyjmuję duży.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 21:53, 18 Lis 2010    Temat postu:

Polecam: [link widoczny dla zalogowanych]
pytanie tylko czy wymieniasz zębatki czy zostają stokowe, bo zębatki o zwiększonym momencie wymagają tłoka o zwężonej szerokości zębów (jest równierz dostępny na SpecShopie). A odnośnie tłoka to wręcz świetnie wykonany a cena bardzo przystępna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 0:20, 19 Lis 2010    Temat postu:

Blekot napisał:
...zębatki o zwiększonym momencie wymagają tłoka o zwężonej szerokości zębów


Pierwsze słyszę? Są dwa rodzaje torqueup-ow. Jedne bazują na innej średnicy kół i do tych potrzebna są tłoki o zwężonych zębach (tłoki o zwężonych zębach przydają się również ze względu na ciasny GB jak np v7.) Drugie mają zwyczajnie inną ilość zębów na przełożeniach pośrednich i te współpracują z powodzeniem z normalnymi tłokami.

Moim zdaniem jak się potrzebuje momentu to będzie się obciążać zęby tłoka bardziej niż oryginalnie, a mimo wszystko lepiej chyba obciążać pełne zęby niż ich połowę. Z drugiej strony na zestawach o innej średnicy kół jest chyba większy przyrost momentu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 9:28, 19 Lis 2010    Temat postu:

Molibdenik napisał:
Pierwsze słyszę? Są dwa rodzaje torqueup-ow. Jedne bazują na innej średnicy kół i do tych potrzebna są tłoki o zwężonych zębach (tłoki o zwężonych zębach przydają się również ze względu na ciasny GB jak np v7.) Drugie mają zwyczajnie inną ilość zębów na przełożeniach pośrednich i te współpracują z powodzeniem z normalnymi tłokami.

Zgadza sie z tym że ja mam zębatki które maja inną ilość zębów przez co nieco inną średnicę(minimalnie)i inne przełożenie a na zębatce silnikowej zęby które naciągaja tłok pokrywają się z średnicą zębatki i zębami na niej więc tłok musi mieć zwężone zęby inaczej nie zostanie zwolniony i zablokuje cały układ.
Molibdenik napisał:

Moim zdaniem jak się potrzebuje momentu to będzie się obciążać zęby tłoka bardziej niż oryginalnie, a mimo wszystko lepiej chyba obciążać pełne zęby niż ich połowę. Z drugiej strony na zestawach o innej średnicy kół jest chyba większy przyrost momentu.

A co ja napisałem? Wink

A głównie chodziło mnie o to że jeżeli Radziu zamierza wymienić jedno i drugie to chciałem mu zwrócić /przypomnieć iż są rozbierzne wersje i co by nie kupił nie od kompletu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Pią 10:38, 19 Lis 2010    Temat postu:

Shym przerobił kilka tłokow juz , miał jakas wypasiona systeme za ponad 100 i długo nie wytrzymala , metalowe zęby cos ... teraz kupił jakis stockowy tłok chyba za 40 kilka złociszy i nie ma problemow z nim .

Co do zębatek to sie nie wypowiem bo nie wymienialem , ale Bore-upa mam przy m120 i daje rade !! znacznie podniosł osiągi dystansowe repliki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Pią 12:31, 19 Lis 2010    Temat postu:

no właśnie w tym sęk że koła zębate zostają bo są jak nówki stalowe i podobno wzmocnione dzięki temu nie muszę strasznie dużo kasy pakować w GB :D ale pewnie nie długo będzie trzeba je wymienić a już teraz muszę wymienić koło zębate silnikowe bo jak już pisałem to śrubka jakimś cudem się wykręciła i kółko latało najwidoczniej w górę i w dół ale na szczęście tylko na wymianie tego koła się skończy. I też dla tego pytałem o firmę którą byście polecali bo wybór jest megaśny

Blekot napisał:
Polecam: [link widoczny dla zalogowanych]


Ok tłoczek w porządku ale czy z tymi przerwami w prowadnicy to mit czy jednak daje zwiększone smarowanie itd ??

jeszcze pytanie odnośnie lufy bo nie mogę znaleźć 650mm o średnicy 6.01 ale bliskie temu tylko że np 550, 590, 600 są i czy o te 5cm krótsza zrobi różnicę ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Pią 12:40, 19 Lis 2010    Temat postu:

jesli chodzi o lufe to tez wzialem wersje o kilka cm krotszą bo madbull takie tylkko oferował wtedy 9 nie wiem jak jest obecnie ) 5cm w tą czy w tamta chyba nie zrobi duzej roznicy przy takowej długosci .... tylko skupienie moze poprawic w bardzo minimalnym stopniu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Pią 12:51, 19 Lis 2010    Temat postu:

RADOMASTER napisał:


jeszcze pytanie odnośnie lufy bo nie mogę znaleźć 650mm o średnicy 6.01 ale bliskie temu tylko że np 550, 590, 600 są i czy o te 5cm krótsza zrobi różnicę ??


Jakość ważniejsza od długości. 6.04 dobrej firmy będzie lepsza od niewiadomo jakiej 6.01, ale jak znajdziesz np Systemę 6.01 to długość już nieistotna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 23:45, 19 Lis 2010    Temat postu:

[quote="RADOMASTER"]... na wymianie tego koła się skończy. I też dla tego pytałem o firmę którą byście polecali bo wybór jest megaśny /quote]

Kurka to ja chyba coś ostatnio wenę tracę bo tego megaśnego wyboru nie widzę. Może Radziu rzuć linkami.

Lufę osobiście wolałbym jak Beryl pisze kupić lepszą, acz luźniejszą. Sam mam MAdbulla i złego słowa nie mogę powiedzieć, a nie jest to wysoka półka cenowa (jakościowa też raczej nie, ale cena w moim wypadku wygrałą), co nie zmienią faktu, że drogie fifki markowe były by lepsze. Co do centymetrów nie zgadzam się z przedmówcami. Jeśli jest opcja zmieścić dłuższą (w rozsądnych granicach naturalnie) to błędem było by tego nie zrobić. Mimo wszystko długość ma znaczny wpływ na zasięg i skupienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Sob 0:24, 20 Lis 2010    Temat postu:

no dobra ale tak patrząc na średnicę kulek madbulla (5.95+/- 0.01) to dość spora jest przerwa jak moja lufa madbula ma średnicę wewnętrzną 6.03, to daje nam 0.07-0.09mm czyli tak sobie myślę że lufa o 6.01 średnicy zostawiała by mniejszą przerwę między powierzchnią lufy a kulki co w rezultacie dało by lepiej wykorzystane powietrze prawda ??

koło zębate ślinika:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

to jest na samym taiwanie:) wymieniać dalej ??:p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 22:58, 20 Lis 2010    Temat postu:

RADOMASTER napisał:
no dobra ale tak patrząc na średnicę kulek madbulla (5.95+/- 0.01) to dość spora jest przerwa jak moja lufa madbula ma średnicę wewnętrzną 6.03, to daje nam 0.07-0.09mm czyli tak sobie myślę że lufa o 6.01 średnicy zostawiała by mniejszą przerwę między powierzchnią lufy a kulki co w rezultacie dało by lepiej wykorzystane powietrze prawda ??


1. Z tych linków tylko na jednym jest zębatka z brokiem na wałek z zamkiem. Reszta to normalne zębatki na wałki pełne. Jak dobrze zrozumiałem to masz silnik z wałkiem zaciętym pod brok, więc resztę możesz sobie odpuścić.

2. Zmniejszając szczelinę pomiędzy kulką a lufą zwiększasz szczelność ale i tarcie. Nie mam zamiaru się wymądrzać bo nie miałem nigdy fifki 6.01, a dopóki nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział, ale wydaje mi się że to chwyt marketingowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Nie 3:45, 21 Lis 2010    Temat postu:

dobra to mam już pewny zarys i teraz wypowiedzcie się na temat tych przedmiotów : 1.http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?cPath=57_88&products_id=1577
2.http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=1565
3.http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=732
4.http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=716
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Nie 9:29, 21 Lis 2010    Temat postu:

Molibdenik napisał:


2. Zmniejszając szczelinę pomiędzy kulką a lufą zwiększasz szczelność ale i tarcie. Nie mam zamiaru się wymądrzać bo nie miałem nigdy fifki 6.01, a dopóki nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział, ale wydaje mi się że to chwyt marketingowy.


przy fifce 6.01 bedzie trzeba bardzooo uwazac na jakosc BB , mysle ze grubo poleci $ na kulki z wyzszej półki . Bo tak reasumujac moze byc masa zacinek na kulkach nawet sredniej klasy . Ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu


Radomaster poszukaj sobie precki z madbulla o takiej długosci jak Ty chcesz , a gwarantuje Ci ze bedziesz zadowolony .

Chyba m150 w GB Ci sie znudzi dość szybko , bedziesz slyszal przemiłe dźwieki naprężeń w GB


Ostatnio zmieniony przez pepsko dnia Nie 9:32, 21 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 18:39, 21 Lis 2010    Temat postu:

Moje propozycje:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Starałem się dobrać towar cenowo.
i tak...
Precfifkę mam MADBULLA i złego słowa nie powiem. ( w tych pieniądzach). Tylko przy tej długości Boreup mocno wskazany, przed montażem lufy. Jeszcze jedna uwaga. Zbrojownia pisze, że lufa jest do PSG-1, czy tam czasem innego hopsiupa nie ma i lufa nie musi być specjalna?

Sprężyna? Chcesz 150 to najpierw Torqueup inaczej rof będzie tragiczny. Będziesz słyszał jak powoli GB naciąga sprężynę. Co do firmy. Miałem Madbulla i miło mi służył aż się odkształcił i spadła jego wydajność. Za nim to nastąpiło prę ładnych tysięcy przeleciał (trochę więcej niż parę. Rolling Eyes ) Teraz mam Systemę ale to inna cena zupełnie. O ULTIMATE nic nie wiem.

Tłok aluminiowy bo...? Ja bym najpierw zainwestował w poliwenglan z kilkoma zębami metalowymi (waga lekka) i jeśli nie wytrzyma to myślał o czymś ekstremalnie mocnym. Dobry poliwęglan powinien sporo pojeździć nim padnie.

Dokładnie taki łożyska ślizgowe mam teraz i po ostatniej rozbiórce nie zauważyłem żadnych śladów zużycia (około 20k kulek).

Radzio jak będziesz kupował łożyska lub zębatki to zakup sobie też zestaw podkładek. Nie koniecznie się przydadzą, ale lepiej je mieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Nie 19:16, 21 Lis 2010    Temat postu:

podkładek mam garsciami jak coś Smile zakupione w bimexie . Zdaja egzamin rewelacyjnie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin