Forum Pantery  Strona Główna Pantery

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

AKS74UN PJ-a w mak.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 21:02, 06 Lis 2010    Temat postu: AKS74UN PJ-a w mak.

Moja replika na stole. Nie jest to najlepszy przykład dla innych, ponieważ replika jest już zmodyfikowana, ale zawsze coś.....

Zaznaczam, że nie rozbierałem repliki tylko ze względu na GB, choć był to główny powód, dlatego pokażę również czynności niekoniecznie niezbędne do wyjęcia GB z repliki.

Zaczynamy. Tak jak poprzedni opis i potem zdjęcie do niego.



Naciskamy zwalniacz pokrywy zamka 1, podnosimy pokrywę zamka 2 i zdejmujemy drewnianą osłonę rury gazowej 3.


Teraz mała uwaga co do wybijania kołków stalowych w replice. Ma znaczenie z której strony będziesz kołeczek wybijał. Jeśli się dobrze przyjrzysz zauważysz, że kołek z jednej strony jest ryflowany, a z drugiej gładki jak pupa niemowlaka. Wybijaj uderzając zawsze od strony bobasa, tak by ryflowana część kołka nie przeciskała się przez całą replikę. U mnie oznacza to wybijanie wszystkich kołków z prawej na lewą stronę, ale w twojej replice może być zupełnie inaczej.

Wybijamy kołeczek tworzący zawias pokrywy zamka 1 i obserwujemy kołek i sprężynę samootwieracza pokrywy 2, by nie szukać ich za chwilę na podłodze.


Zdemontowane elementy:


Jeszcze raz wciskamy zwalniacz pokrywy zamka 1 i delikatnie podnosimy pozwalając mu się wydostać z wyżłobień szkieletu GB uważając jednocześnie na sprężynę imitującą ruch suwadła, która to ma tendencją do wędrowania w nieznane w najmniej oczekiwanych momentach. Odsuwamy suwadło 2 do momentu kiedy będzie je można wyjąć ze szkieletu repliki.


Zdemontowane elementy:


Przekręcamy blokadę okucia pochwytu przedniego 1 tak by możliwe było odsunięcie okucia 2 i wyjęcie drewnianego podchwytu 3.


Zdemontowane elementy (okucie pozostaje naturalnie na lufie zewnętrznej repliki):


Odkręcamy śrubę mocującą chwyt pistoletowy repliki i oczywiście zsuwamy sam chwyt odsłaniając silnik.


Odkręcamy śrubę mocującą rączkę selektora ognia i....


...demontujemy pokazane elementy.


Wyjmujemy czarny dystans ustalający komorę HU i odkręcamy dwie śruby ją mocujące (Druga czynność nie jest wymagana do wyjęcia GB z repliki. Wystarczy wyjąć dystans, ustawić HU na maksimum i delikatnie odsunąć komorę wraz z lufą wewnętrzną od GB, tak by między dyszą a komorą powstała spora szczelina, pozwalająca na wyjęcie całości z repliki.) Zwracamy uwagę na fakt iż w plastykowym mocowaniu komory HU pozostały nakrętki, które przy dalszych zabawach z repliką mogą niespodziewanie ulecieć (tylko jeśli będziemy wyjmować mocowanie z repliki).


Jeśli twoim celem jest wyjęcie komory HU, ale nie wyjmowanie GB musisz wybić zaznaczony kołek i wyjąć komorę i lufę wewnętrzną wraz z lufą zewnętrzną i całym jej osprzętem. Jeśli natomiast wyjąłeś już GB (jak to opisałem punkt wyżej) i masz lufę wewnętrzną standardowej długości możesz bez wybijania kołka spróbować wysuwać lufę wew. z zew. i w ten sposób wyjąć komorę HU. Mnie się to udało kilkakrotnie, po przedłużeniu lufy musiałem jednak za każdym razem wybijać zaznaczony kołek i doszedłem do wniosku, że jest to szybsza i lepsza metoda demontażu komory HU i obu luf.


Zdemontowane elementy:
W takim wypadku demontaż GB jest banalny i nie wymaga szerszego opisu.


Odkręcamy zaznaczoną śrubę i pozbawiamy GB elementów selektora ognia (również po lewej, niewidocznej stronie).


Zdemontowane elementy:


Odpinamy wsuwki przyłączeniowe i wyjmujemy kable z obudowy silnika. Odkręcamy dwie śruby mocujące obudowę silnika do szkieletu GB i usuwamy silnik.


Delikatnie , albo nawet bardzo delikatnie zdejmujemy plastikową osłonkę zębatki tłokowej (na zdjęciu na zielono). Zdejmujemy blaszkę spinającą GB od góry, uważając na przewody zasilające poprowadzone przez przelotki w blaszce. Odkręcamy cztery śruby mocujące połówki szkieletu GB.


Delikatnie rozpoławiamy GB bacząc pilnie by nie wystrzelić z prowadnicy sprężyny głównej i z samej sprężyny. (Na zdjęciu widoczny powód całej tej demolki jaką musiałem przeprowadzić...)


Zdemontowane: Prowadnica sprężyny, sprężyna, tłok z głowicą, cylinder, głowica cylindra, dysza i prowadnica dyszy ze sprężynką.


Zdemontowane: zębatka silnikowa, pośrednia i tłokowa wraz z łożyskami kulkowymi, których już nie posiadam i nie polecam.


Mam nadzieję, że się to komuś przyda. Pa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Nie 0:11, 07 Lis 2010    Temat postu:

Moli a tak z czystej ciekawości :> co to jest za silnik i spręzyna w tej Twej kosiarce? Bo jestem ciekaw ...

Apropo zębatek ,to co tam wstawiles? Bo nosze sie z zamiarem wymiany stockowych zębów jak i tłoka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 0:39, 07 Lis 2010    Temat postu:

Zębatki oryginalne mam jeszcze. Sprężyna 140, Guardera chyba. Silnik torque up, ale jaki nie pamiętam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 0:45, 07 Lis 2010    Temat postu:

Silnik guarder'a pewno, a sprężynka element'a.

Mam pytanko, mój kuzynek ma AK47 Specnaz od CYMY i dosłownie wisi selektor ognia, jak by był totalnie zluzowany i nie wiem jak to zrobić, bo nie bawiłem się rozmontowywaniem AK.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepsko
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z piekła :D

PostWysłany: Nie 0:53, 07 Lis 2010    Temat postu:

to rof przy tej m140 jest kosmiczny ! silnior raczej systema miszczu a nie guarder Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 9:18, 07 Lis 2010    Temat postu:

Fakt silnik też GUARDERA.

Rof jest obecnie zbyt wysoki...nie tylko przez silnik dochodzi jeszcze LiPo i MOSFET.

Selektor wisi ale działa? Rozumiem, że rączka jest tal luźna, że wręcz sama się przełącza? Jeśli tak (też tak miałem w pierwszej CYMIE) to odkręć rączkę i odrobinę ją przygnij w kierunku body. Będzie pracowała jak należy (jeśli body jest plastykowe to się nieźle powyciera z tego względu....). Jeśli natomiast selektor jest luźny i nie działa to wyciągaj GB i zobacz co się dzieje, Oprócz elementów które widać na zdjęciach jet jeszcze plastikowa listwa selektora ze stykami i tyle. Jeśli selektor jest luźny to raczej mechanicznie rączka utraciła kontakt z resztą mechanizmu. Tak czy siak na pierwszy ogień odkręć rączkę i zobacz jak to wygląda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Nie 20:51, 07 Lis 2010    Temat postu:

Proponuję cały opis , tak jak to miało miejsce z poprzednim artykułem, wrzucić na naszą stronę, oczywiście za zgodą autora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 21:55, 07 Lis 2010    Temat postu:

Nie ma potrzeby się mnie o to pytać. Zamieściłem na forum więc stało się dobrem publicznym....

Nie dość że się zgadzam to jeszcze popieram......Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gagarin
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 2:51, 10 Mar 2011    Temat postu:

Pojawiło się na stronie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Czw 18:35, 10 Mar 2011    Temat postu:

Świetny poradnik Moli, gratuluję zapału Smile. No to teraz jeszcze Mka i G36 do kolekcji i najważniejsze typy replik nie będą miały przed nikim tajemnic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 6:01, 11 Mar 2011    Temat postu:

Poradnik jest z zeszłego roku...mimo wszystko dzięki za gratulacje. Jak mi kiedyś jakaś M-ka wpadnie w łapy to zrobię coś podobnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Pią 8:54, 11 Mar 2011    Temat postu:

Nie zauważyłem go wcześniej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Sob 19:10, 11 Sty 2014    Temat postu:

Tak przy okazji tej repliki chętnie się podzielę moją twórczością http://www.asglask.fora.pl/viewimage.php?i=2623

Wykonałem zawias którego nie da się kupić a sam w sobie jest odlewem którego hmm raczej mało komu by się chciało robić Smile tak więc zapraszam do galerii Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiler
Podszyszkownik
Podszyszkownik



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Widawa

PostWysłany: Nie 2:04, 12 Sty 2014    Temat postu:

Extra!!! Radek zdradź trochę szczegółów, z czego to zrobiłeś, ile to kosztowało i jeśli jest z czegoś lepszego niż fabryczny to czy istnieje szansa zamówienia u ciebie jednej sztuki ? Sam miałem z tą częścią problemy, złamałem zawias i musiałem zrobić nowy, spełniał swoją funkcję ale wyglądał kiepsko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin