Forum Pantery  Strona Główna Pantery

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Apropos ruskich i amerykańców i 202...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> o dupie Maryni
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Śro 23:34, 30 Sty 2008    Temat postu: Apropos ruskich i amerykańców i 202...

Przypomniała mi się pewna książka. Autorem jest Larry Bond a tytuł jej to "Kocioł". Larry Bond to facet który współpracował z Tomem Clancy'm (no jego to chyba znacie) przy pisaniu "Red Strom Rising", umoczył też palce po łokcie w grze komputerowej Harpoon. Książka opowiada o hipotetycznym konflikcie zbrojnym w Europie. W wielkim skrócie - Europę ogarnia kryzys gospodarczy, ubogie mniejszości etniczne się buntują, Francja i Niemcy chcą wykorzystać sytuację aby zdominować Europę. Dostaje się nam i Węgrom, pomagają nam Anglicy i jak mogą Amerykanie a gdzieś na wschodzie czai się miś. Gorąco polecam tą czytankę, bo jej scenariusz wcale nie jest taki nieprawdopodobny.

Ostatnio zmieniony przez Beryl dnia Śro 23:35, 30 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 23:53, 30 Sty 2008    Temat postu:

Wiesz co jest w wielkim skrócie nieprawdopodobne? Pomoc Anglików i Amerykanów! Beryl u nas qurna nie ma ropy (przynajmniej nie w takich ilościach). Druga sprawa, że napisałeś coś o przypadkowym zestrzeleni naszego eFa szesnastego w roku 2009. Buhahahaha. Do tego czasu one wszystkie same pospadają. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 0:00, 31 Sty 2008    Temat postu:

Molibdenik napisał:
Do tego czasu one wszystkie same pospadają. Very Happy


a ty co, kolejny "ekspert" z forum onetu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 0:02, 31 Sty 2008    Temat postu:

Sorry że uraziłem uczucia patriotyczne. Faktycznie nie wyraziłem się dość precyzyjnie. Nie wszystkie tylko te co je nam zdążą podarować, bo do 2009 to na bank wszystkich gratów nie dostaniemy Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wisnia
Nadżołędny
Nadżołędny



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z sadu ;p

PostWysłany: Czw 9:44, 31 Sty 2008    Temat postu:

co ty żaden F16 nawet nie wystartuje bo jak wybuchnie wojna to żołnierze w bazach w Łasku i Krzesinach załatwią sobie zwolnienie lekarskie Razz

Ostatnio zmieniony przez wisnia dnia Czw 9:45, 31 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajor
Nadżołędny
Nadżołędny



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 16:10, 31 Sty 2008    Temat postu:

W Polsce to F16 będą na opałowym chyba latać... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 17:22, 31 Sty 2008    Temat postu:

Kajor napisał:
W Polsce to F16 będą na opałowym chyba latać... Wink


W tym tygodniu nie napisałeś jeszcze chyba nic mądrego... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 21:11, 31 Sty 2008    Temat postu:

Beryl napisał:

W tym tygodniu nie napisałeś jeszcze chyba nic mądrego... Wink


Beryl co sie zaraz unosisz. Niezależnie jaka jest prawda jest ona taka jaka jest opinia publiczna o tej sprawie a jak się ma opinia publiczna do prawdo to już inna sprawa i dodam że tu się właśnie nie zgadzamy Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 22:12, 31 Sty 2008    Temat postu:

Nie lubię F-16. To samolot bez charakteru, bez wyglądu, bez "jaj". Kocham F-14 i A-10 za brutalną siłę i toporność. F-16 to taki japoński samochód. Bez polotu, za to dopracowany i solidny. W żaden sposób nie zmienia to faktu, że twierdzenie, że to złom jest bzdurą. Samoloty są fabrycznie nowe i mają bardzo niewiele wspólnego z pierwszymi F-16 z końca lat 70tych. Silnik jest zupełnie nową konstrukcją, zupełnie nowe jest wyposażenie elektroniczne. Z lat 70tych pochodzi jedynie projekt aerodynamiczny płatowca, natomiast sama technologia i materiały także pochodzą z lat 90tych. "Nasze" F-16 C/D Block 52+ mają wyposażenie elektroniczne zbliżone do JSF a nowocześniejsze niż stosowane w amerykańskich czy izraelskich F-16 C/D Block 52. Jedynie Arabia Saudyjska zamówiła nowocześniejsze (wciąż dopracowywane) Desert Falcony Block60, ze względu na ilość modyfikacji oznaczane już F-16 E/F.

Owszem, są na świecie nowocześniejsze maszyny. F-22 raptor, zmodernizowane F-15E strike eagle. Ale są zbyt drogie dla nas, używają ich tylko Stany, Izrael i Japonia (raptorów tylko stany). Europejskie zaś konstrukcje, co tu dużo gadać, wymiękają. Supernowoczesny Eurofighter 2000/ Typhoon lata z betonowym balastem zamiast działka, a jego możliwości uderzeniowe są mizerne. Dopiero trwają prace nad przystowaniem go do przenoszenia precyzyjnego uzbrojenia powietrze-ziemia. Gripen ma znacznie mniejszy zasięg i udźwig uzbrojenia, na dodatek nie jest jeszcze w pełni kompatybilny z najnowszym natowskich uzbrojeniem, co bardzo ogranicza jego użycie zwłaszcza w misjach poza granicami kraju. Mirage? bez żartów. Konstrukcje wschodnie? bądźmy poważni, mamy wystarczające kłopoty z serwisowaniem Migów-29. Poza tym nawet eksportowane do Indii Su-30 wciąż są niedopracowane i w ciągu kilku lat czekają je stopniowe modernizacje zanim osiągną pełnię możliwości. I oczywiscie nadal nie wykorzystują natowskiego uzbrojenia.

Naprawdę nie staram się bronić F-16 "bo je kocham i już". Ale prawda jest taka, że opinia publiczna naczyta się głupot w "Fakcie" i bezgranicznie w nie wierzy. A Fakt nie zawsze pisze prawdę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:10, 31 Sty 2008    Temat postu:

Hmmm. Wygląda na to że piszemy, mówimy i myślimy o czym innym. Ja mam na myśli w moich 'szczodrych' wypowiedziach o F16 te 33 sztuki F-16 C/D, które w kilku sortach docierały do naszego kraju i z których większość (i mam tu na myśli ponad 20 sztuk) była od zaraz remontowana w naszym kraju.

Cytat:
Spośród 11 myśliwców F-16, które jako pierwsze przyleciały do Polski ze Stanów Zjednoczonych, w dziewięciu znaleziono poważne usterki.

Wykryli je specjaliści z bazy w podpoznańskich Krzesinach, w której stacjonują samoloty.Według informacji "Rzeczpospolitej", wśród wykrytych niedoróbek zdarzały się zepsute przewody, ale też uszkodzenie komputerów pokładowych, zaworów przeciwoblodzeniowych, podwozia czy instalacji tlenowej.

Za 48 samolotów F-16 Polska zapłaci 4,5 miliarda dolarów. Jeden z myśliwców przyleciał do Polski bez bloku anteny GPS, z niesprawną instalacją tlenowo-ratowniczą i zepsutym systemem rozpoznawania wrogich obiektów, czyli po prostu nie nadawał się do latania.



Cytat:
Polski myśliwiec F-16 wylądował awaryjnie na warszawskim lotnisku Okęcie. Powodem było zapalenie się lampki sygnalizującej obecność dymu w kabinie. Na ziemi dymu nie stwierdzono. Wojsko bada, czemu zapaliła się lampka.



Cytat:
"Życie Warszawy" pisze, że pięć z 11 dostarczonych do Polski samolotów F-16 jeszcze nie lata z powodu uszkodzeń. Gazeta powołuje się na rzecznika MON, według którego w samolotach wykryto 22 uszkodzenia różnych podzespołów.

Według niego, pilotujący jedną z maszyn amerykański instruktor podczas lotu przekroczył przeciążenie dopuszczalne warunkami eksploatacji. Kiedy trzeba było wymontować silnik maszyny do przeglądu, okazało się, że producent nie dostarczył do tego odpowiednich narzędzi.

Od grudnia ubiegłego roku, kiedy zaczęły się w Polsce loty odrzutowców F-16, do początku marca stwierdzono już 22 usterki w tych maszynach. Statystycznie problemy techniczne w F-16 pojawiają się co siedem godzin lotu. W używanych od ponad 20 lat rosyjskich Su- 22, co 6 godzin - odnotowuje stołeczny dziennik. MON zamówił już części zamienne do F-16 za 123 mln dolarów. Ma to wystarczyć na trzy lata eksploatacji tych maszyn. - Nie ma samolotów, które się nie psują - komentuje "Życiu Warszawy" rzecznik resortu obrony, Jarosław Rybak.



Niech nikt nie mówi że jestem gołosłowny... Pierwszy artykuł z października 2007, reszta starsza nieco......nie są zaczerpnięte z FAKTU i fakto podobnych badziewi, których nie mam zwyczaju czytywać. Nie wiem jak częstotliwość uszkodzeń naszych efów ma się częstotliwości uszkodzeń innych samolotów? Beryl pewnie wie to napisze....
Jak ktoś chce sobie poczytać jak to wygląda ze strony MON (skąd pewnie info czerpie Beryl):
[link widoczny dla zalogowanych]


Cytat:
W ubiegłym roku odnotowano ponad tysiąc różnych niesprawności i defektów w samolotach F-16, znajdujących się na wyposażeniu polskiego wojska - wynika z danych przedstawionych w środę posłom sejmowej komisji obrony.


Jak podał dowódca sił powietrznych gen. Andrzej Błasik, 281 "niesprawności" odnotowano w czasie inspekcji przyjęcia samolotów, 393 wykryto podczas obsługi bieżącej na ziemi, a 343 w czasie wykonywania zadań w powietrzu.

Czterokrotnie piloci przerywali wykonywanie zadań

- Nazywamy to niesprawnościami, ponieważ tak musimy to nazywać. Chciałbym jednak podkreślić, że spośród np. tych 343 niesprawności w powietrzu tylko w czterech przypadkach piloci przerwali wykonywanie zadań - wskazywał gen. Błasik. "Jest to wysoce zaawansowana technika i choćby zapalenia lampki na pulpicie samolotu obliguje pilota do złożenia meldunku" - dodał.

Jak ocenił generał, sprawność F-16 w ubiegłym roku, kształtująca się na poziomie 75-80 proc., była "satysfakcjonująca".


Dla odmiany wieści zaczerpnięta z portalu Gazeta.pl. Co do nowoczesności F-22...

Cytat:
Niedawno nad Newadą eskadra F-22 Raptor, uważanych za najbardziej nowoczesne samoloty myśliwskie w siłach USA, starła się z wrogiem latającym na F-16. F-22 strąciły kilkadziesiąt F-16, ale jeden z F-22 padł ofiarą bardzo doświadczonego pilota F-16. Był to pierwszy przypadek zestrzelenia F-22 podczas manewrów.



Co do Grippena i uzbrojenia NATO. Oczywiście artykuł nie jest 'pierwszej świeżości'
Cytat:
Gripen od początku został zaprojektowany do użycia broni precyzyjnej. Broń precyzyjna ma umożliwić skuteczne porażenie obiektu, przy użyciu niewielkiej ilości samolotów. Pierwszy pocisk, który został zintegrowany z Gripenem był przetestowany w warunkach bojowych AGM-65 Maverick (a niechętni Gripenowi rozgłaszają, że jest to samolot, który nie ma zintegrowanego uzbrojenia rodem z USA..., Gripen jest przystosowany do przenoszenia wszystkich rodzajów uzbrojenia lotniczego NATO).
Aby skutecznie neutralizować przeważające nieprzyjacielskie siły pancerno-zmechanizowane (to normalny scenariusz dla Polski, wszyscy potencjalni wrogowie są silniejsi) z Gripenem zintegrowano szybujące zasobniki kasetowe DWS-39, które umożliwiają wykonanie ataku w odległości 10 km od celu, a więc spoza zasięgu ognia nieprzyjacielskiech środków przeciwlotniczych. Oprócz niszczenia kolumn pancernych, zasobnik ten może być wykorzystany do blokowania i minowania nieprzyjacielskich lotnisk bez narażania się na ogień obrony plot.
Oprócz tego Gripen dostosowany jest do przenoszenia całej gamy bomb swobodnie spadających i wyposażonych w układ hamulcowy.
Gripen, jak mało który współczesny samolot może prowadzić działania związane z przełamywaniem systemu obrony powietrznej przeciwnika. Wersja Gripena oferowana Polsce może być wyposażona w pociski przeciwradiolokacyjne ALARM, które wykazały swoją wysoką skuteczność w czasie "Pustynnej Burzy".


Ogólnie uważam że nie możemy powiedzieć, który samolot jest lepszy, który gorszy, ale śmiało możemy powiedzieć, że będziemy mieć (już mamy) F16 bo ten model sprzedała nam AMERYKA, gdyby amerykanie handlowali i produkowali miraże mielibyśmy miraże i już. Co do osławionego offsetu, którym usprawiedliwia się zakup ten a nie inny to chyba każdy widzi jak nam Ameryka daje manny z nieba....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sgt. Carlos Hathcock
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 822
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: się biorą pysie? :D

PostWysłany: Czw 23:31, 31 Sty 2008    Temat postu:

Po co nam takie samoloty skoro polski lotnik może podobno "polecieć na wrotach od stodoły" i jeszcze wygrać walkę w powietrzu. Dowodem jest taki wrzesień 1939r Wink .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 23:42, 31 Sty 2008    Temat postu:

po to,żeby oprócz tego latania bezpiecznie wrócił do domu. Wrzesień jest dowodem tylko na to, że niemieccy piloci latający na Bf109 nie umieli walczyc. A precyzując nie umieli wykorzystać przewagi swojej maszyny. Polscy piloci za grozniejsze uwazali cięższe i wolniejsze i zarazem mniej zwrotne Bf110, tylko dlatego,ze ich piloci stosowali EF, podczas gdy piloci 109 wciąż wchodzili w DF ze znacznie zwrotniejszymi PZL11.

Co do usterkowości F16 - Moli, pogadamy przy piwie i wnioski zamieścimy potem na forum Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Molibdenik
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:55, 31 Sty 2008    Temat postu:

Tak tak. Znajdźmy jakiś kompromis bo nasz kraj się wali! Very HappyVery Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek01
Podszyszkownik
Podszyszkownik



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:57, 31 Sty 2008    Temat postu:

Molibdenik napisał:
Tak tak. Znajdźmy jakiś kompromis bo nasz kraj się wali! Very HappyVery Happy


Nie masz ochot na zostane prezydentem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Pią 0:04, 01 Lut 2008    Temat postu:

Misiek, nie masz ochoty na zostanie polococtowcem? jesteś o jeden post od tego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> o dupie Maryni Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin