Autor Wiadomość
William
PostWysłany: Czw 5:53, 08 Wrz 2011    Temat postu:

Jak dla mnie ciekawe podejście. Wydaje się być skuteczne.
ALL
PostWysłany: Śro 22:43, 07 Wrz 2011    Temat postu:

Miszcz napisał:
1 odcinek....................pospolite ruszenie.

Pozdrawiam Miszcz


Tyle utkwiło mi w pamięci... I już wiem dlaczego temat przez lata świecił pustkami i nikt tu nie zaglądał.

...

Pozdrawiam ALL
Gość
PostWysłany: Śro 21:54, 07 Wrz 2011    Temat postu:

1 odcinek powinien być na temat "zgrania drużyny". Czym podziele się z Wami w skrócie tutaj Wink

W każdym "szyku" powinien być 1 dowódca, którego się każdy słucha, a nie robi co mu się podoba, albo co uważa za lepsze. Fakt, że asg to zabawa, no ale jak chcecie urozmaicić tą zabawe o taktyke, to zgranie, braterstwo, dobre stosunki międzyludzkie to podstawa.

Także jak napisałem, 1 dowódca na 1 szyk. Najlepiej podzielić się na pary lub małe grupki (3-5 osobowe, zależnie od ilości osób w szyku).

Każda grupka (bodyteam), wykonuje własne zadanie (łącznik, zwiadowca/obserwator, tragarz/buffer*, medyk/tanker** i tak dalej).
Każda grupka musi znać swoje miejsce w szyku, lub potrafić zastąpić jakąś grupkę, która aktualnie zginęła, bądź poniosła poważne straty.

Jeśli chodzi o asg, to w każdej grupce powinna być osoba z mocną repliką (zasięgowo), ktoś to nosi wyposażenie i jest łącznikiem oraz osoba tzn. wielofunkcyjna lub podstawowa (rifleman) nie mająca konkretnej roli/specjalizacji w grupie.

Co do łączności to trzeba poćwiczyć gesty używane w jednostkach specjalnych (chociaż podstawowe typu: stać, zmiana magazynka, przeciwnik, rozproszyć się, awaria/problem ze sprzętem i inne często przydatne w asg). Łącznik powinien, ale nie musi posiadać kompasu, dzięki któremu mógłby określić pozycje wroga i przekazać każdej grupce lub dowódcy. Oraz mapa z siatką, która pomaga przy rozmieszczaniu innych szyków, grup, jednostek sojuszniczych, tak aby znać pozycje "swoich".

Podstawą też powinno być oznaczenie swojego szyku/grupy/teamu/strony konfliktu, tak aby niepotrzebnie wzbudzać alarm, ostrzeliwać swoich, a nie wroga i inne rzeczy, które prowadzą do nieporozumień, lub łamania oddziału/szyku.

O zwiadowcach/obserwatorach nie będę pisał, bo każdy wie, że w grupie musi być dana para, która robi zwiad i informuje bezpośrednio dowódzctwo, lub poświęca się dla oddziału.

*buffer - znaczenie bardziej znane w grach, choć w asg popularne na zachodzie w teamach/grupach paramilitarnych. Buffer to inaczej osoba, która nosi wyposażenie innych członków drużyny, które nie jest potrzebne bezpośrednio w walce, lub odpowiada za zaopatrzenie drużyny w magazynki, amunicje, baterie (wymienia pełne magi na puste i w wolnej chwili ładuje te puste).

**tanker - w grach jest to osoba, która ma dużo punktów życia i przyjmuje ataki na siebie, dając członką drużyny możliwość do atakowania wroga tak by oni nie otrzymywali obrażeń. W asg jest to osoba, która daje ogień osłonowy, bądź poświęca się, po to by drużyna wycofała się, przeładowała magazynki, lub namierzyła cel.

Także, musicie się zgadać wpierw, kto kim będzie, z kim itd, a później ćwiczyć taktyke, chyba że wolicie na tzn. "hołote"/pospolite ruszenie.

Pozdrawiam Miszcz
Beryl
PostWysłany: Śro 20:48, 07 Wrz 2011    Temat postu:

Chęci były, ale okazały się być słomianym zapałem. Wiele jest w internecie źródłem podobnych informacji i dyskusji na ten temat, może dlatego na naszym forum temat nie kwitnie. Oczywiście, jeśli ktoś ma chęć coś jeszcze treściwego tu napisać, to prosimy Smile
ALL
PostWysłany: Śro 19:50, 07 Wrz 2011    Temat postu: Re: Telenowela odc. 1 Szyki

sgt. Carlos Hathcock napisał:

Ciąg dalszy wkrótce Smile ...


wkrótce to pojęcie względne... Laughing
sgt. Carlos Hathcock
PostWysłany: Wto 21:03, 08 Kwi 2008    Temat postu: Telenowela odc. 1 Szyki

Postanowiłem się zabrać za teorię i powoli będą się tu pojawiać kolejne informacje i wiedza teoretyczna z zagadnienia czarnej i zielonej taktyki. Jeżeli macie coś sensownego do powiedzenia to piszcie .Na określenie szyku często można usłyszeć kilka nazw dlatego nie spamujcie tu podając inne nazwy określonego szyku szyku Wink. Reakcje na atak w następnym odcinku telenoweli Very Happy . Lista szyków jest niepełna ale podałem tylko podstawowe mogące się przydać w ASG . Aha jeszcze jedno! błagam ludzi pokroju Pysia ,którzy chcą sobie wbić posty nie w tym temacie!!!

1 "Rząd"
Odległość pomiędzy każdym z żołnierzy od 1-3 metrów.
Wrażliwy na ogień z przodu i z tyłu , dobry do pokonywania np. lasu .


2 "Cygaro"
Odległość pomiędzy żołnierzami w szyku od 3-5 metrów.
Wrażliwy na ogień z przodu i z tyłu , dobry do poruszania się po drogach .


3 "Sierżant"
Odległość pomiędzy żołnierzami zazwyczaj do 8-10 metrów , zależnie od terenu . Możliwość do odpowiedzenia ogniem we wszystkie strony w momencie ataku przez całą drużynę , dobry do poruszania po otwartych przestrzeniach np. pole .


4 "Diament"
Odległość pomiędzy żołnierzami zależna od terenu . Możliwość odpowiedzenia natychmiastowym ogniem na atak połową drużyny , dobry do poruszania się po otwartych przestrzeniach nocą w ASG po zacieśnieniu odległości bardzo dobry do ochrony Vip'a.


Ciąg dalszy wkrótce Smile ...

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group